رولت روسي جيست؟

رولت روسي جيست؟

رولت روسي در واقع نام يك بازي مرگبار است كه به بازي شانس نيز شهرت دارد. در اين بازي تمام تير‌هاي هفت تير به غير از يكي از آنها خالي شده و خشاب چندين بار چرخانده مي‌شود پس از آن لوله اسلحه روي سر گذاشته شده و شليك انجام مي‌شود.

اين بازي ريسك بسيار بزرگي است زيرا ممكن است در همان شليك اول، گلوله به سر فرد شليك شده و باعث مرگش شود.

در ادامه به چند اتفاق مشهور با اين بازي مي پردازيم

جان اريك هكسوم
در 12 اكتبر 1984 بازيگري آمريكايي به نام «جان اريك هكسوم» 26 ساله به خاطر شركت احمقانه در بازي رولت روسي از ناحيه سر آسيب جدي ديد.

اسلحه‌اي كه قرار بود او در فيلم استفاده كند توسط دوستان اريك و براي شوخي با او داراي يك گلوله بود.در اين فيلم، اريك بايد با آن اسلحه به سر خودش شليك مي‌كرد، در طول فيلمبرداري، وقفه‌اي پيش آمد و اريك كه فكر مي‌كرد اسلحه با گلوله‌هاي مشقي پر شده است. خواست تا كمي دوستان و همكاران خود را سرگرم كند.

زماني كه او ماشه را فشار داد ناگهان تيري واقعي با سر اريك برخورد كرده و باعث آسيب جدي در مغز او شد. اسلحه هيچ تير ديگري نداشت و اين نشان مي‌داد كه اريك از همه جا بي‌خبر در رولت روسي شركت كرده بود.

درن براون
پنجم اكتبر 2003، بدلكاري به نام «درن براون» در يك برنامه زنده تلويزيوني در انگليس قصد نشان دادن بازي رولت روسي را داشت.

قرار بود اگر برنامه به خوبي پيش نرفت و مشكلي پيش آمد اين برنامه به سرعت متوقف شود. او از دستيار خود خواست تنها يك گلوله در اسلحه گذاشته و خشاب را بچرخاند. در اين صورت احتمال تقلب در حد صفر مي‌شد، در زماني كه اين بازي شروع شد ناگهان برنامه قطع شد.

بعد‌ها پليس ادعا كرد كه قبل از اينكه اتفاق بدي صورت بگيرد جلوي براون گرفته شده و او دستگير شده است، دليل اصلي اين دستگيري هم ممنوعيت حل اسلحه در انگليس عنوان شد. اما پس از آن هيچ‌كس از براون اثري نديد و ديگر در هيچ برنامه تلويزيوني‌اي ظاهر نشد.

تورن مونتگمري
اول جولاي 2012، يك نوجوان اهل فلوريدا با انجام بازي رولت روسي جان خود را از دست داد.

تورين مونتگمري 17 ساله اولين نفري بود كه از بين دوستانش انتخاب شد تا بازي احمقانه رولت روسي را انجام دهد. تورن هميشه ادعا مي‌كرد كه فردي خوش‌شانس است و به همين خاطر گمان نمي‌كرد كه همان اولين شليك باعث مرگش شود.

او اسلحه را كنار سر خود گذشته و ماشه را چكاند و گلوله شليك شد. تورين به سرعت به مركز پزشكي منتقل شد اما گلوله باعث شد تا او به كما رفته و دو روز بعد جان خود را از دست بدهد.

نيل هاموند
«نيل هاموند» 15 ساله، ساكن روستاي اورت در پنسيلوانيا بود، روستايي كه حدود 2000 نفر سكنه دارد.نيل يكي ديگر از كساني است كه به خاطر بازي احمقانه رولت روسي نه تنها جان خود را از دست داد بلكه باعث گرفتاري دو خانواده ديگر شد.

يكي از آنها خانواده كسي بود كه اسلحه را آورده بود و ديگري خانواده پسري كه پيشنهاد بازي را داده بود. نيل بعد از شليك گلوله، 24 ساعت با مرگ دست و پنجه نرم كرد اما در نهايت صبح روز بعد از حادثه از دنيا رفت.

منبع : nesfnesf

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.