چطور بر بي حوصلگي در بارداري غلبه كنيم؟

خستگي و بي حوصلگي در بارداري

به طور كلي مي توان گفت بارداري علائم و تغييرات فيزيولوژيكي مختص به خود را دارد كه بارزترين آن بي حوصلگي در بارداري مي باشد و علت آن بروز تغييرات هورموني در اين دوران است. اين گونه تغييرات موجب اختلال در الگوي خواب، نحوه هضم غذا و در پي آن باعث تغييرات ظاهري مي گردد. در واقع طبيعي مي باشد زماني كه بدن مادر براي رشد و تكامل جنين در حال آماده سازي بوده شرايط آن نيز نسبت به قبل متفاوت مي باشد كه همين امر در نتيجه بر روي حالات روحي و خلق و خوي مادر تاثير مي گذارد.

بهتر است بدانيد كه هدف اوليه جنين استفاده از منابع بدن مادر است و مادر دومين فردي مي باشد كه از منابع خود مصرف مي كند. در واقع بايد گفت در آغاز گردش خون اكسيژن لازم و ديگر احتياجات تغذيه اي را به جنين رسانده و مادر در وهله دوم از اين منابع استفاده مي كند. بدين ترتيب با هر ضربان قلب جنين يا هر سلولي كه در بدن مادر نمو پيدا مي كند از ميزان انرژي او كاسته مي شود.
علل اصلي بي حوصلگي در حاملگي
دلايل مختلف و تاثيرگذاري وجود دارد كه موجب بروز اين وضعيت در بارداري مي شود كه در ادامه به بيان آن ها پرداخته ايم.

كم شدن ميزان فشار خون

بدن به خاطر حاملگي قادر نمي باشد مقدار فشار خون را به درستي تنظيم نمايد به همين دليل كم شدن ميزان فشار خون و در پي آن بي حوصلگي و خستگي اتفاق مي افتد. فشار خون در كل دوران حاملگي در سطح پاييني قرار دارد ولي در سه ماهه سوم بهبود پيدا مي كند. وقتي كه به صورت يكدفعه از جاي خود برمي خيزيد دچار سرگيجه خواهيد شد.
كم شدن ميزان هموگلوبين :
هموگلوبين در واقع رنگدانه اي بوده كه داراي عنصر آهن مي باشد. اين رنگدانه جداي از اين كه موجب سرخي رنگ خون مي گردد با اكسيژن مخلوط شده و آن را در معرض سلول هاي بدن قرار مي دهد. در دوره حاملگي هموگلوبين به حداقل رسيده تا خون حالت رقيق به خود بگيرد و خيلي راحت درون جفت گردش پيدا كند. جنين هموگلوبين و اكسيژن را از مادر كسب نموده و كاهش هموگلوبين خود مادر موجب بي حالي و بي حوصلگي مي گردد.

بالا رفتن ميزان استروژن

مقدار زياد اين هورمون در دوره حاملگي در جايگاه يك محرك عمل كرده و باعث اختلال در خواب مي گردد. بجز عللي كه اشاره شد ضعيف شدن دستگاه ايمني بدن در حاملگي و افزايش يافتن ميزان حساسيت دچار شدن به بعضي بيماري ها در ايجاد بي حوصلگي نقش موثري دارند.

عوامل موثر بر بروز بي حوصلگي

ايجاد تغييرات و نوسانات هورموني و بالا رفتن ميزان هورمون پروژسترون در دوره حاملگي موجب بروز اين حالت مي شود.
در صورتي كه مادر احساس غمگيني، نااميدي و افسردگي داشته باشد در طي روز احساس خواب آلودگي و بي حوصلگي خواهد كرد.
اگر خانم باردار در زمان شب حس ناراحتي داشته باشد و يا دائما در حال دستشويي رفتن باشد در نتيجه ميزان خواب كافي نداشته و همين امر موجب خستگي و بي حوصلگي او مي شود.
كم شدن ميزان آهن بدن در طول حاملگي و بروز كم خوني در پي آن موجب احساس خستگي و بي حوصلگي شده و براي بررسي وضعيت كم خوني در حاملگي پزشك معالج براي مادر آزمايش خون تجويز خواهد كرد.
بروز حالت تهوع و استفراغ در طي حاملگي ميزان انرژي بدن را كاهش داده و همين موضوع موجب بروز بي حوصلگي مي گردد.
امكان دارد مادر در رابطه با حاملگي خود دچار استرس شده و بي حال و بي حوصله گردد.

نحوه مقابله با اين وضعيت و رفع آن

در ادامه موارد مهمي از راه هاي غلبه بر حالت بي حوصلگي و خستگي را در اختيارتان قرار داده ايم.

كاهش فعاليت هاي روزانه 

از نشستن و بلند شدن هاي اضافه خودداري نماييد و در انجام امور خانه از همسرتان و يا ديگران كمك بخواهيد. در صورتي كه در بيرون از منزل مشغول به كار هستيد تا جاي امكان از ميزان ساعات كاري خود بكاهيد. در صورتي كه حس ناتواني داريد مي توانيد درخواست مرخصي نماييد.

داشتن خواب و استراحت كافي 

مهمترين كاري كه بايد به آن اهميت بدهيد اين است كه در زمان شب خيلي زود به رختخواب برويد و به چرت زني روزانه عادت نماييد. حتي يك چرت ?? دقيقه اي هم مي تواند در ايجاد حس نشاط و شادابي تاثيرگذار باشد.

حفظ روحيه 

در صورتي كه خستگي و بي حوصلگي زياد در سه ماهه اول حاملگي ناخوشايند مي باشد بهتر است بدانيد كه در سه ماهه دوم وضعيت شما بهبود پيدا خواهد كرد. در صورتي كه در روزهاي پاياني حاملگي به سر مي بريد بايد بدانيد كه به زودي حس مادري را تجربه خواهيد كرد و براي همين بدخوابي ها دلتنگ خواهيد شد.

داشتن برنامه غذايي سالم و مقوي 

شما بايستي در طول روز حدود ??? كالري بيشتر از قبل استفاده نماييد. برنامه غذايي سالمي كه حاوي سبزيجات، ميوه، انواع غلات، لبنيات و گوشت كرم چرب مي باشد كالري مورد احتياج بدن را فراهم مي كند ولي مواد غذايي ناسالم ميزان انرژي بدن را به حداقل مي رسانند. سعي كنيد كه از ميوه و ماست به صورت ميان وعده استفاده نماييد. داشتن يك تغذيه مناسب از ايجاد افزايش وزن جلوگيري مي كند. وزن اضافي در حاملگي علت ديگري است كه موجب احساس خستگي و بي حوصلگي در اين دوران مي شود.

انجام فعاليت هاي ورزشي روزانه 

انجام ورزش و داشتن تحرك كم همچون پياده روي كوتاه مي تواند در بهبود حال روحي مادر كمك كننده باشد و با كنترل نمودن وزن از ميزان كسالت و بي حوصلگي كم كند. در صورتي كه پزشك مانعي براي انجام ورزش نمي بيند مي توانيد در طول روز ورزش كرده و حركات كششي مختلفي انجام بدهيد و تنفس عميق داشته باشيد.

مصرف مايعات به ميزان لازم 

به جاي استفاده از چاي كه داراي كافئين مي باشد ميزان آب زيادي بخوريد. در صورتي كه به دليل دفع ادرار زياد مجبوريد در زمان شب در وقت خواب به صورت دائم بيدار شويد چندين ساعت قبل از وقت خواب خوردن مايعات را كاهش داده ولي در عوض در طول روز ميزان مايعات زيادي استفاده نماييد.

در اين مطلب علل و عوامل ايجاد خستگي و بي حوصلگي در بارداري را به همراه روش هاي بهبودي و غلبه بر آن شرح داديم كه اميدواريم نهايت استفاده از آن را برده باشيد

منبع :  https://exiryab.com/blog/%d8%aa%d8%b1%d8%a8%db%8c%d8%aa-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86/1675/

https://www.mixcloud.com/MaiaSande6/
https://www.evernote.com/shard/s537/sh/f9e2f887-8e31-cf1d-250f-1f51474c6185/b174eca282448df7bb7c98195157af74
https://www.4shared.com/u/Of7xbPu6/MaiaSande6.html
https://www.liveinternet.ru/stat/exiryab.com/
https://unsplash.com/@maiasande6
https://www.quora.com/profile/Dani-Sama-24

https://www.sbnation.com/users/MaiaSande6

 

 

سپردن پايان نامه جهت انجام براي مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري

سپردن پايان نامه جهت انجام براي مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري

https://www.diigo.com/user/taraharris4
https://www.blogtalkradio.com/taraharris4
https://www.viki.com/users/taraharris4_308/about
https://visual.ly/users/taraharris4/portfolio
https://ask.fm/taraharris42367
http://www.wikidot.com/user:info/tara-harris
https://www.yelp.ca/user_details?userid=z8oELQ-3w-pGwM68cpR_DQ
https://infogram.com/untitled-chart-1ho16vo13ynr84n?live
https://slides.com/taraharris4
https://500px.com/p/taraharris4?view=photos

زماني كه فرصتي براي انجام پايان نامه خود نداشته باشيم، سپردن پايان نامه جهت انجام تنها راه چاره براي بسياري از ماست و همواره به دنبال موسساتي مي گرديم كه انجام پايان نامه خود را به آن بسپاريم اما پس از ويروس كرونا موسسات بسياري به صورت اينترنتي فعاليت خود را در اين زمينه آغاز نمودند و ما ايده اي نداريم به كدام موسسه پروژه پايان نامه خود را بسپاريم كه به بهترين نحو ممكن پروژه ما را انجام دهد و هيچ مشكلي در هنگام دفاع و كسب نمره بالا نداشته باشيم، از اين رو به دنبال موسساتي رفتيم كه بهترين خدمات را به ما ارائه دهند.

بديهي است تنها يك موسسه واحد نيست كه كار خود را به خوبي انجام مي دهد بلكه موسسات بسياري هستند كه در زمينه انجام پايان نامه بسيار قوي هستند و خدمات خوبي را به ما دانشجويان ارائه مي دهند. ما بايد هريك از اين موسسات را شناسايي مي كرديم و كارهاي خود را بين اين موسسات تقسيم مي نموديم و در اين پست قصد داريم به معرفي برخي از اين موسسات بپردازيم.

انجام پايان نامه كارشناسي ارشد با قيمت مناسب

در مورد قيمت با موسسات مختلف كه تماس گرفتيم تقريبا قيمت ها يكسان بود، اما براي از موسسات قيمت بسيار پايين اعلام مي كردند و برخي ديگر قيمت بسيار بالا كه ما را اين موضوع سردرگم مي كرد. پس از بررسي دقيق تر متوجه شديم علت پايين بودن قيمت انجام پايان نامه برخي از اين موسسات اين است اين است كه پروژه هاي مشابه بسيار انجام داده اند و احتمالا قصد دارند با اقتباس از پروژه هاي پيشين خود پايان نامه ما را بنويسند كه ايشان به ما اطمينان دادند پيش از تحويل پروژه پايان نامه ما را در سامانه هاي همانندجو به صورت دقيق بررسي مي نمايند و خيال ما را از بابت اصالت متن راحت خواهند كرد.

برخي ديگر از موسسات انجام پايان نامه كارشناسي ارشد و دكتري كه قيمت بالايي اعلام مي كردند را نيز دقيق بررسي نموديم و متوجه شديم پژوهشگران اين موسسات ايران نيستند و هزينه ها را به صورت دلاري دريافت مي كنند كه هزينه انجام پايان نامه توسط اين موسسات را اندكي بالاتر از ساير موسسات مي كند كه بسياري از دانشجويان ممكن است اين اشتباه را مرتكب شوند و قيمت را فداي كيفيت كنند كه ما اين كار را نكرديم.

به منظور تست اين موسسات، تصميم گرفتيم 20 عدد پايان نامه كه هريك از ما در رشته هاي مختلف شاغل بودين، به اين موسسات بسپاريم تا آن ها را تست كنيم و در ترم هاي بعدي دوستان خود را به همين موسسات معرفي نماييم. از آنجا كه افرادي زيادي در شبكه هاي مجازي از ما سوال مشابهي را مي پرسيدند بر آن شديم كه در قالب يك پست به معرفي بهترين موسسات انجام پايان نامه بپردازيم كه موسسات به شرح زير است:

موسسه انجام پايان نامه تز نويسان

موسسه انجام پايان نامه ايران تز

موسسه انجام پايان نامه تز آگاه

موسسه انجام پايان نامه استاد پژوهش

موسسه انجام پايان نامه تهران ريسرچ

موسسه انجام پايان نامه كانون پژوهشگران ايران

https://www.sbnation.com/users/TaraHarris4
https://www.reverbnation.com/artist/female207
https://loop.frontiersin.org/people/1580817/bio
https://unsplash.com/@taraharris4
https://www.evernote.com/shard/s475/sh/e4051551-99a5-9f87-7f31-a57d405ac74d/523bb49dc30f4cdb4459eff5ae052020
https://coub.com/taraharris4
https://3dwarehouse.sketchup.com/user/53cdd0b8-64c7-4d7c-a536-669a17046089/Tara-H
https://seekingalpha.com/user/55423530/comments
https://lionofviennasuite.sbnation.com/users/TaraHarris4
https://www.spreaker.com/user/15751607
https://justpaste.it/7k875
https://www.atlasobscura.com/users/taraharris4
https://trello.com/taraharris22

 

خريد ممبر گروه فعال تلگرام از ايدهكاو

 

آيا تاكنون به اين انديشيده ايد كه چه تعداد از كاربراني كه از شبكه تلگرام استفاده مي كنند واقعي هستند؟ آيا مي توان براي گروه ها و كانال هاي تلگرامي اقدام به خريد ممبر واقعي نمود؟ اصلا ممبرهاي واقعي تلگرام چه افرادي هستند؟ بايد بگوييم كه تلگرام به عنوان يكي از شبكه هاي پيام رسان، سالهاي زيادي است كه توسط كاربران ايراني مورد استفاده قرار مي گيرد.

اين شبكه پيام رسان هر روز قابليت هاي جديدي را نيز به خود مي افزايد، كه منجر شده است تا بيشتر مردم ايران همچنان از آن استفاده كنند. پس به صراحت مي توانيم بيان كنيم كه تعداد بسيار زيادي از كاربران تلگرام، واقعي هستند. از اين رو گروه ها و كانال هاي كسب و كارهاي جديد مي توانند اقدام به خريد ممبر گروه نموده و به تبليغ محصولات خود بپردازند.

هر چه تعداد ممبرهاي كانال تلگرام بيشتر باشد، اعتبار برند يا كسب و كار مورد نظر را بيشتر مي كند. زيرا بسياري از كاربران هستند كه تنها با ديدن تعداد بالاي ممبرهاي تلگرام به سراغ اين كسب و كارها مي روند، تا اقدام به خريد محصول از آنها نمايند. در اصل با خريد ممبر تلگرام نه تنها مي توان ممبرهاي كانال را افزايش داد، بلكه مي توان اطمينان خاطر مشتري را نيز براي خريد محصول از اين كانال جلب كرد.
خريد ممبر واقعي تلگرام براي كسب سود بيشتر

خريد ممبر گروه واقعي تلگرام

اگر دقت نموده باشيد در شبكه هاي پيام رسان، كانال هايي كه از ممبرهاي زيادي برخوردار هستند، نسبت به كانال هاي ديگر قدرت و نفوذ بيشتري دارند. از اين رو بهتر مي توانند فرايند تبليغات كسب و كار خود را انجام داده و با افزايش فروش خود، به سود بيشتري نيز دست يابند. پس به طور كلي خريد ممبر گروه و كانال تلگرامي علاوه بر افزايش سود كسب و كارها، به افزايش اعتبار آن نيز كمك مي كند.

تصور كنيد خود شما تمايل داشته باشيد از طريق كانال هاي تلگرامي اقدام به خريد محصولي نماييد. آيا ترجيح مي دهيد از كانالي كه بيش از 2 ميليون كاربر عضو آن هستند خريد كنيد، يا كانالي كه تنها 100 ممبر دارد؟

مسلما بالا بودن آمار ممبرهاي يك كانال فروش محصولات، خود يك دليل معتبر براي اطمينان بيشتر به اين كانال خواهد بود. اين تصور منجر مي شود تا كاربران زيادي تمايل به خريد محصول از برند مورد نظر داشته باشند.

پس كسب و كارها با خريد ممبر واقعي با هزينه كم بهترين تبليغات را انجام داده و فروش خود را افزايش مي دهد. در نتيجه افزايش فروش نيز، سود بالاتري از كسب و كار خود به دست مي آورند.

البته يك مزيت ديگري كه بايد براي اين نوع تبليغات كسب و كارها بيان كنيم، شهرت و محبوبيتي است كه محصول مورد نظر به دست مي آورد.

ديگر نيازي نيست پس از آن هزينه زيادي براي انجام تبليغات به خرج دهيد. مي توانيد به راحتي محصول و برند خود را معرفي كرده و مشتري هاي بيشتري را به سمت خود جذب كنيد. البته ارسال پيامك تبليغاتي واتساپ هم ميتواند يكي از راه هاي جذاب براي افزايش فروش شما باشد.

 
خريد ممبر گروه توسط كارشناسان با تجربه

خريد ممبر گروه فعال

ممكن است كسب و كارهاي نوپا تصور كنند كه مي توانند به سادگي و در كوتاه ترين زمان ممكن، ممبر كانال معرفي محصولات خود را در شبكه پيام رسان تلگرام افزايش دهند. اما بايد بگوييم اين فرايند چندان ساده و آسان نيست. لازم است افزايش ممبر گروه و كانال تلگرامي را به افرادي بسپاريد كه در اين زمينه از تجربه بالايي برخوردار هستند.

كارشناسان سامانه ايده كاو با تجربه بسيار زياد در زمينه افزايش ممبر تلگرام، بهترين افرادي هستند كه مي توانيد خريد ممبر واقعي را به ايشان بسپاريد. آنها در كوتاه ترين زمان ممكن، با هزينه اي مقرون به صرفه ممبر گروه ها و كانال هاي تلگرام كسب و كار شما را افزايش مي دهند. تا بتوانيد محصولات و كسب و كار خود را به افراد واقعي معرفي كرده و فروش خود را افزايش دهيد.

اگر به دنبال آن هستيد كه با هزينه كم بهترين نتيجه تبليغاتي را بگيريد، كافيست اقدام به خريد ممبر تلگرام را به كارشناسان ايده كاو بسپاريد. تا با اطمينان منتظر افزايش ممبرهاي واقعي كانال عرضه محصولات و معرفي كسب و كار خود باشيد.

منبع :   https://omigo.ir/post/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D9%85%D8%A8%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87%DA%A9%D8%A7%D9%88-4m99

 

اشتراك گذاري با برنامه LG TV Smart Share

 

اشتراك گذاري با برنامه LG TV Smart Share

 

در شرايطي كه موبايل يا تلويزيون قابليت مانيتورينگ موبايل را ندارد و تلويزيون شما شامل مدل‌هاي Webos بالاتر از ورژن  نمي‌شود، مي‌توانيد فقط براي اشتراك گذاري فايل از برنامه‌ي LG TV Smart Share استفاده كنيد. البته اين برنامه بر روي تلويزيون‌هاي هوشمند ال جي قابل استفاده است. در نظر داشته باشيد اين برنامه كمكي است و ممكن است بر روي برخي مدل‌ها و يا موبايل‌ها شرايط اشتراك گذاري را فراهم نكند اما مي‌توانيد آن را امتحان كنيد.

 

لطفا مراحل زير را انجام دهيد:

 

    برنامه‌ي LG TV Smart Share را بر روي موبايل خود نصب كنيد.

    گوشي و تلويزيون را به يك مودم متصل نماييد.

    كليد Home تلويزيون را بزنيد و وارد قسمت Smart Share شويد.

    برنامه را در موبايل باز كنيد و از منوي بالاي صفحه‌ي برنامه انتخاب كنيد كه مي‌خواهيد در آن لحظه عكس، فيلم و يا موسيقي اشتراك گذاري شود.

    در صفحه‌ي

    Smart Share تلويزيون نيز از منوي سمت راست يا سمت چپ (با توجه به زبان فارسي يا انگليسي محل منو متفاوت است) انتخاب كنيد كه مي‌خواهيد عكس‌ها، موسيقي‌ها و يا ويدئوها را داشته باشيد.

 

اتصال موبايل به تلويزيون‌هاي معمولي

 

اگر امكان استفاده‌ي هيچ كدام از روش‌هاي گفته شده وجود ندارد و اصلا دستگاه تلويزيون شما هوشمند نيست، دستگاه‌هايي وجود دارد كه مي‌توانيد به تلويزيون وصل كنيد و به كمك آن تلويزيون را به يك تلويزيون هوشمند تبديل نماييد و قابليت اتصال موبايل را به تلويزيون اضافه كنيد. براي اتصال گوشي به تلويزيون قديمي نيز مي‌توانيد به اين روش اقدام كنيد.

اندرويد باكس يا اسمارت باكس‌ها دستگاه‌هايي هستند كه مي‌توانند ويژگي‌هاي يك تلويزيون هوشمند را به تلويزيون شما اضافه كنند. در صورتي كه اندرويد باكس مورد نظر شما قابليت ميراكست را داشته باشد، با استفاده از اين دستگاه مي‌توانيد موبايل را به راحتي به تلويزيون وصل  كنيد و صفحه گوشي را روي تلويزيون ببينيد. معمولا بيشتر Android Boxها قابليت اتصال موبايل را دارند. در نظر داشته باشيد در اين حالت لازم است گوشي شما حتما قابليت ميرورينگ يا همان مانيتورينگ را داشته باشد.

منبع :  http://adibservice.com/%d8%a7%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%84-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86/

 

https://www.behance.net/danisama58

https://rhonacast4.livejournal.com/profile

https://www.quora.com/profile/Dani-Sama-57

https://www.twitch.tv/rhonacast4

https://www.openstreetmap.org/user/RhonaCast4

https://www.tripadvisor.com/Profile/danisL5706OL

https://www.4shared.com/u/Hjh3mUln/RhonaCast4.html

https://www.indiegogo.com/individuals/28115062

https://www.mixcloud.com/RhonaCast4/

 

 

 

لاشه سنگ چه كاربردي در صنعت ساختمان دارد؟

لاشه سنگ چه كاربردي در صنعت ساختمان دارد؟

زيبايي ساختمان و سازه هاي مختلف از اهميت ويژه اي برخوردار است و بي شك هر فردي تمايل دارد كه ساختماني زيبا داشته باشد و سنگ ها به عنوان يكي از كاربردي ترين مصالح ساختمان، بر زيبايي ظاهري ساختمان شما بيشترين تاثير را مي گذارند. سنگ ها تنها به منظور تزيين ساختمان استفاده نمي شوند بلكه مقاومت ديوارها و بخش هاي مختلف ساختمان را نيز افزايش خواهند داد. سنگ ها در انواع اقسام مدل ها و رنگ هاي مختلف ارائه شده اند كه هريك از آنها ويژگي هاي متفاوتي نسبت به يكديگر داشته و در بخش هاي مختلفي نيز مورد استفاده قرار مي گيرند. قبل از خريد سنگ بايد بدانيد كه قصد استفاده از سنگ در كدام يك از بخش هاي ساختمان خود داريد چرا كه طبيعتا سنگ هاي بيرون خانه با فضاي داخلي آن تفاوت هاي بسياري دارد. انتخاب مركز خريد معتبر براي خريد سنگ يكي از اصلي ترين مواردي است كه حتما بايد به آن توجه داشته باشيد چرا كه مراكز متعددي اقدام به فروش سنگ هاي مختلف نموده اند اما تنها برخي از آنها سنگ هاي باكيفيت را در اختيارتان قرار خواهند داد. در ادامه توضيحات كامل تري از اين قبيل ارائه نموده ايم:

 

سنگ آنتيك

سنگ آنتيك يكي از مهمترين سنگ هاي تزييني است كه در بخش هاي مختلفي از ساختمان مورد استفاده قرار مي گيرد. اين سنگ ها از خرده ريزه هاي سنگ هاي مختلف به وجود مي آيند كه طي فرآيندي خاص با استفاده از رزين مخصوص به هم چسبيده شده اند. سنگ هاي آنتيك ضخامت و مقاومت زيادي دارند اما به دليل وزن زياد، قابل استفاده در سقف نخواهند بود. سنگ آنتيك به استفاده از چسب مخصوص به سطح ديوار چسبانده مي شود و از اين رو مي توانيد خودتان نيز سنگ هاي آنتيك را به راحتي نصب كنيد. از جمله اصلي ترين كاربردهاي سنگ آنتيك مي توان به: تزيين پشت تلويزيون، پشت شومينه و بخاري، ديوارپوش بين كابينت، ديوارهاي آشپزخانه، ديوارهاي ادارات و... اشاره كرد. سنگ هاي آنتيك در انواع رنگ هاي مختلف ارائه شده اند و مي توانيد مناسب ترين رنگ آن را براي خريد انتخاب كنيد.

خريد سنگ آنتيك

مراكز متعددي اقدام به فروش و ارائه قيمت سنگ آنتيك نموده اند كه طبيعتا هريك از آنها ويژگي هاي متفاوتي نسبت به يكديگر خواهند داشت. خريد اينترنتي سنگ بهترين روش براي تهيه سنگ هاي مورد نياز خواهد بود چرا كه هم تايم كمي از شما گرفته و هم مي توان در هر ساعت از شبانه روز سفارش خريد را به ثبت رساند. شركت ما به عنوان يكي از مراكز معتبر در اين زمينه شناخته مي شود كه در طول دوره فعاليت خود توانسته رضايت بسياري را نسبت به خود جلب نمايد. امكان خريد انواع اقسام مختلف سنگ ها از اين مركز وجود دارد و سنگ هاي خريداري شده را در كوتاه ترين زمان ممكن جلوي درب منزل خود تحويل خواهيد گرفت.

 

 

سنگ لاشه چيست؟

لاشه سنگ ها از جمله سنگ هايي هستند كه معمولا براي پي ريزي و بناي سازه مورد استفاده قرار مي گيرند و از جنبه تزييني كاربردي نخواهند داشت. سنگ هاي لاشه از منفجر شدن معادن سنگ به وجود مي آيند و استحكام بسيار بالايي داشته و يكپارچه هستند. توجه داشته باشيد كه سنگ هاي لاشه بدون هيچگونه فرآوري مورد استفاده قرار مي گيرند و چنانچه فرآوري خاصي بر روي سنگ ها انجام شود ديگر سنگ لاشه نخواهد بود. سنگ هاي لاشه بايد يك دست و يكپارچه باشند، به عبارتي لايه لايه بودن سنگ لاشه باعث كاهش ميزان مقاومت آن مي شود و در هنگام خريد سنگ هاي لاشه حتما بايد از يكپارچه بودن آن اطمينان حاصل كنيد. وجود هرگونه درز و شكاف در لاشه سنگ باعث كاهش مقاومت آن در برابر فشار خواهد شد و استفاده از اين نوع سنگ ها در پي ريزي ساختمان ممكن است عواقب نامناسبي به دنبال داشته باشد.

انواع سنگ لاشه

سنگ لاشه با توجه به معادني كه استخراج مي شوند انواع مختلفي دارند و هر يك از انواع آن ويژگي هاي متفاوتي با يكديگر خواهند داشت. برخي از سنگ هاي لاشه منشا كلسيم كربنات دارند كه اين سنگ هاي لاشه با نام لاشه سنگ تراورتن شناخته مي شوند. اين سنگ ها معمولا در صنايع: موزاييك سازي، فعاليت هاي هنري، مجسمه سازي، توليد سنگ هاي مصنوعي و... به كار مي روند. سنگ هاي ورقه اي نوع ديگر لاشه سنگ ها هستند كه از دل كوه استخراج مي شوند. اين سنگ ها همانطور كه از نام آنها پيداست داراي ساختاري ورقه ورقه هستند و ساختار بسيار محكمي دارند. به دليل مقاومت بالا در سنگ هاي لاشه ورقه اي، از آن در ساخت و سازهاي مختلف استفاده مي شود. لازم به ذكر است كه در شرايط كنوني و گراني سيمان، استفاده از سنگ لاشه علاوه بر افزايش مقاومت سازه، باعث صرفه جويي در ميزان هزينه ها نيز خواهد شد.

 

 

سنگ نماي ساختمان

سنگ هاي نما به عنوان كاربردي ترين سنگ ها در ساختمان سازي به شمار مي روند و مي توانيد آنها را در انواع اقسام جنس ها و رنگ هاي مختلف مشاهده كنيد. نماي ساختمان اصلي ترين بخشي است كه تزيين آن اهميت ويژه اي دارد. تراورتن به عنوان يكي از بهترين انتخاب ها براي تزيين نماي ساختمان است چرا كه هم وزن پاييني داشته و هم به دليل زيبايي و تنوع رنگ مي توانيد بهترين مورد را انتخاب نماييد. نماي ساختمان خود را حتما بايد متناسب با ساير بخش هاي ساختمان خود انتخاب نماييد.

قيمت سنگ نماي ساختمان

قيمت به عنوان يكي از اصلي ترين موارد تاثيرگذار در هنگام خريد سنگ به شمار مي رود. براي قيمت سنگ نماي ساختمان ها نمي توان رقم دقيقي در نظر گرفت چرا كه عوامل متعددي دست به دست هم مي دهند تا در نهايت قيمت دقيق سنگ ها را تعيين نمايند. براي مشاهده قيمت دقيق سنگ نماي ساختمان مي توانيد به سامانه شركت ما مراجعه كرده و قيمت انواع اقسام مختلف سنگ ها را مشاهده كرده و پس از مقايسه سنگ ها بهترين مورد را با توجه به قيمت هاي ارائه شده خريداري نماييد. قيمت كليه سنگ هاي ارائه شده در اين شركت مناسب بوده و در صورت مقايسه قيمت محصولات ارائه شده در شركت ما مي توانيد به اين موضوع پي ببريد.

برگرفته از وب سايت سنگ وزين https://sangevazin.com/

https://cliqafriq.com/read-blog/153464
http://community.runanempire.com/index.php?p=/discussion/279744/%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D9%86%DA%AF-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF?new=1
https://zenwriting.net/kw4ch1a2qr
https://postheaven.net/gdyaaqgh6r
https://writeablog.net/lh0sqrtuap

 

 

دوربين PTZ چيست؟

دوربين PTZ چيست؟

دوربين PTZ توانايي چرخش به صورت افقي و عمودي را دارد. اين دوربين را با نام هاي دوربين اسپيد دام، دوربين گردان و دوربين PTZ مي شناسند. دوربين اسپيد دام توانايي زوم اپتيكال را دارد. (زوم اپتيكال به معني زوم بر اجسام دورتر بدون كاهش كيفيت است.) دوربين گردان يكي از پر كاربردترين دوربين ها براي مانيتورينگ و نظارت كنترل شده است كه عموماً براي كاربري هاي ويژه مورد استفاده قرار مي گيرد. نحوه عملكرد اين دوربين به اين صورت است كه كاربر براي دوربين اسپيد دام يك يا چند Preset تعريف مي كنند و دوربين نيز برحسب آن حركت مي كند و يا يك اپراتور حركات آن را كنترل مي كند.

 

 

  1.دوربين PTZ چيست؟

 

دوربين گردان را با نام هاي مختلفي مي شناسند كه معروف ترين آن دوربين PTZ است. PTZ مخفف عبارت Pan Tilt Zoom است. اين نام برحسب نحوه عملكرد دوربين اسپيد دام انتخاب شده است. Pan به معني چرخش به سمت چپ و راست مي باشد.Tilt نيز به معني حركت عمودي دوربين مداربسته به سمت بالا و پايين است.Zoom  نيز به معني بزرگنمايي است. به واسطه آن كه دوربين اسپيد دام مي تواند در جهات مختلف بچرخد و تصاوير با كيفيتي را ثبت كند به آن دوربين گردان نيز گفته مي شود.

مزاياي دوربين مداربسته اسپيد دام

  • پوشش فضاي وسيع تنها با يك دوربين
  • مجهز به قابليت تعقيب خودكار (Auto Tracking)مي باشد.
  • داراي زوم اپتيكال مي باشد و مي تواند بدون افت كيفيت بزرگنمايي را بر روي تصاوير انجام بدهد.
  • دوربين هاي اسپيد دام قابليت تنظيم و برنامه ريزي جهت چرخش، ميزان زوم و زمان اجراي آن را دارند.

 

 

 

 

  3. كاربرد دوربين گردان

 

كاربرد اصلي دوربين PTZ براي نظارت دقيق در محيط ها پر رفت و آمد است. از اين دوربين براي تعقيب و بزرگنمايي تصاوير در فاصله هايي نچندان كوتاه استفاده مي شود. با استفاده از دوربين گردان پس از زوم كيفيت تصوير از بين نخواهد رفت. دوربينPTZ را مي توان از طريق يك اپراتور مديريت كرد و يا با به كارگيري قابليت PRESET يك برنامه براي آن تعريف كرد تا بر اساس آن تصاوير را به ثبت برساند.

 

 

  4.ديد در شب دوربين گردان

 

براي آنكه تصاوير واضح و قابل قبولي داشته باشيم بايد نور كافي به لنز و از آنجا به چيپ تصوير دوربين بتابد تا تصويري قابل قبول در شب و يا تاريكي مطلق تشكيل شود. بعضاً افراد مجبور به نصب دوربين مداربسته در محيطي تاريك هستند كه نور كافي در دسترس دوربين قرار ندارد تا تصاوير واضحي را به ثبت برساند اما با وجود ال اي دي هاي مادون قرمز به كار گرفته شده در طراحي دوربين هاي اسپيد دام ديگر نيازي نيست نگران نور محيط باشيد. عموماً دوربين PTZ داراي ديد در شب 100 الي 500 متر است كه با چك كردن ديتا شيت هر محصول داخل سايت شركت توليد كننده مي توانيد ميزان برد ديد در شب آن را در يابيد.

دوربين گردان مي تواند به واسطه ديد در شب IR, EXIR, COLORVU تصاوير با كيفيت و قابل قبولي را در نور كم و يا تاريكي مطلق شب ارائه بدهد. تفاوت اين سه تكنولوژي ديد در شب تنها در كيفيت تصاويري است كه ثبت مي كنند، ديد در شب EXIR تصاوير سياه و سفيد با كيفيتي را در شب ثبت مي كند اما ديد در شب COLORVU  تصاوير رنگي را در شب ضبط مي كند كه مي تواند براي بررسي جزئيات تصادف، جنايت و… مهم و كاربردي باشد.

 

 

  5.ZOOM دوربين PTZ

 

Z  انتهاي اسم اين دوربين مخفف ZOOM است. زوم به كار گرفته شده در اين دوربين زوم اپتيكال است كه به معني زوم بر اجسام دورتر بدون كاهش كيفيت است. تنها دوربين هايي با لنز متغير مي توانند از زوم اپتيكال پشتيباني كنند كه تمامي دوربين هاي اسپيد دام داراي لنز متغير مي باشند. در كاتالوگ دوربين مداربسته زوم اپتيكال را با ضريب X نمايش داده مي شود. به طور مثال 20X به معني اين است كه دوربين مي تواند تا 20 برابر فاصله تا سوژه بر روي آن زوم كند. زماني كه شما از زوم اپتيكال استفاده كنيد ديدتان محدودتر خواهد شد و جزئيات بيشتري را مي بينيد.

 

 

  6.قابليت تعقيب خودكار دوربين اسپيد دام ( Auto Tracking )

 

قابليت تعقيب خودكار به اين معنا است كه دوربين گردان بر حسب پارامترهاي تعريف شده سوژه را تشخيص مي دهد و تا زمان خارج شدن از ديد آن را تعقيب مي كند و تمامي حركاتش را ثبت مي كند. اين ويژگي در دوربين هاي اسپيد دام جديد هايلوك وجود دارد و شما مي توانيد از آن براي تعقيب سوژه هاي مورد نظرتان استفاده كنيد.

 

 

  7.قابليت Preset دوربين اسپيد دام

 

با به كارگيري اين قابليت مي توانيد يك الگوي رفتاري براي دوربين اسپيد دام تعريف كنيد. به عنوان مثال مي توان ميزان چرخش، زواياي چرخش، زمان هاي مختلف چرخش(براي مثال بعد از 5 دقيقه گردش به چپ يا راست…)، زوم دوربين و … را براي دوربين تنظيم نمود. با استفاده از اين قابليت دوربين به صورت خودكار طبق الگوي رفتاري تعيين شده از سمت كاربرد رفتار كرده و سوژه را تعقيب مي كند و ديگر نيازي به اپراتور نخواهيد داشت.

به طور مثال مي توانيد دوربين اسپيد دام را براي خط توليد مورد استفاده قرار بدهيد و براي آن Preset خاصي را تعريف كنيد كه تمام مسير خط توليد را رصد كرده و تصوير برداري كند، در نقطه ايي خاص زوم كند و يا چند ثانيه ايي متوقف شود و بعد مجددا شروع به حركت كند. در صورتي كه بخواهيد به صورت دستي دوربين را كنترل كنيدPreset  متوقف خواهد شد و زماني كه كارتان به اتمام برسد انجام دستوراتPreset  از سر گرفته مي شود.

 

 

  8.چرا به دوربين هاي گردان PTZ مي گويند

 

دوربين گران و دوربين PTZ هر دو نام هاي دوربين مداربسته اسپيددام است كه مي تواند بدون نياز به اپراتور محوطه را رصد كند و بدون افت كيفيت برروي نقاط مختلف تصوير زوم كند.

 

مطالب پيشنهادي:

  1. تاثير طول كابل كشي بر كيفيت تصوير دوربين مدار بسته
  2. تكنولوژي Defog (مه زدايي) در دوربين مداربسته
  3. كابل HDMI و قابليت اتصال به دوربين مدار بسته
  4. دوربين مدار بسته ضد نور / EIS در دوربين مدار بسته