پيوندهاي خارجي را با يك زبان SEO بسيار ساده در خارج از صفحه ايجاد كنيد

پيوندهاي خارجي را با يك زبان SEO بسيار ساده در خارج از صفحه ايجاد كنيد

ايجاد پيوندهاي خارجي يكي از مهمترين جنبه هاي سئو خارج از صفحه است ، اما مي تواند به بهبود رتبه سايت كمك زيادي كند. با كمك يك لينك خارجي مي توانيد اعتبار مصنوعي براي سايت ايجاد كنيد. اين مثال را در نظر بگيريد: يك محصول جديد به بازار مي آيد ، مانند لباسي كه باعث مي شود 3 اندازه را همزمان از دست بدهيم. تبليغات زيادي براي اين لباس انجام مي شود. بيلبوردها و فضاي مجازي همه پست هاي مربوط به اين لباس را به عنوان تبليغات منتشر مي كنند. در چنين شرايطي ، حتي با وجود تبليغات ، هنوز نمي توان به اين لباس اعتماد كرد ، زيرا خوب و مفيد بودن آن براي شما يا ديگران ثابت نشده است. شركت پوشاك يكي از اين لباس ها را به شخص مشهوري كه مورد قبول مردم است مي دهد تا مردم نظر اين فرد مشهور را در مورد لباس بشنوند و به اين لباس اعتماد كنند. مردم پس از ديدن نظر يك فرد مشهور ، به سودمندي لباس اعتماد بيشتري دارند. در ضمن ، شما فقط مي دانيد كه يك شركت جديد با اين مشخصات شروع به كار كرده است ، اما نتوانسته است شما را تحت تأثير قرار دهد. تا اينكه دوستي كه خيلي به شما نزديك است به شما مي گويد كه اين لباس را درست كرده و در ابتدا اندازه آن واقعاً كاهش يافته است. اعتماد به نفس شما در خريد لباس افزايش مي يابد و خواهيد فهميد كه اين لباس راهي سريع براي كاهش اندازه است. حال تصور كنيد ساير اعضاي خانواده و دوستاني كه مي شناسيد هنوز اين لباس را تأييد مي كنند و از آن استفاده كرده اند. بررسي هاي مثبت آنها تأثير مثبتي در نظر شما و اطمينان بيشتر به اين محصول دارد. مثال بالا يك تعريف ساده از اتصال خارجي است.

متن لنگر چيست؟

قبل از تعريف پيوندهاي داخلي و خارجي ، بايد با متن لنگر آشنا باشيد.

متن پيوست همان كلماتي است كه به صفحه ديگري منتهي مي شود. به زبان ساده تر ، كلمات انتخاب شده و مرتبط را متن لنگر گفته مي شود. كلماتي كه معمولاً با تغيير رنگ متن يا خط همراه هستند براي جلب توجه و اهميت بيشتر آن در زير كلمه قرار مي گيرند ، متن هاي لنگر شده اي هستند و با كليك بر روي آن ، به صفحه جديدي مي رويم.

 

Google با استفاده از اين ويژگي ها براي شناسايي موارد زير مي تواند به راحتي معناي واقعي ، تعداد چنين پيوندها و URL هاي پيوند داده شده به متن هاي لنگر شده را شناسايي كند:

بنابراين ، با توجه به اهميت ايجاد لينك ، مهمترين كلمات كليدي در هر يك از صفحات نوشته شده در سايت به ساير صفحات فرود به عنوان متن اصلي پيوند داده مي شود تا Google و كاربران را به مسير پيوند هدايت كند.

 

لينك سازي داخلي و لينك سازي خارجي

 

پيوند داخلي نوعي پيوند است كه از سايت به صفحات ديگر سايت منتهي مي شود. پيوندهاي داخلي آدرسي مشابه آدرس اصلي سايت دارند كه به آدرس اصلي سايت اضافه مي شود و همچنين گوگل پيوند داخلي را تعيين مي كند.

 

صفحه مرتبط با متن لنگر بايد داراي موضوعي مرتبط با كلمات آن باشد. به عنوان مثال ، شما نمي توانيد در مورد آموزش هاي وردپرس نظر دهيد و لنگر يك آموزش وردپرس را به صفحه آموزش هاي طراحي پيوند دهيد. به اين ترتيب ، گوگل سايت پيوند داده شده را سايتي با محتواي بي فايده تصور مي كند.

 

ساخت پيوند داخلي به معناي ايجاد پيوند هدفمند براي هر كلمه كليدي براي صفحه مرتبط با آن كلمه كليدي است. هر كلمه كليدي بايد يك صفحه فرود جداگانه داشته باشد تا Google متوجه شود كه سايت به صورت حرفه اي روي كلمات كليدي كار مي كند. به عنوان مثال ، يك سايت پزشكي قلب و عروق نبايد شامل تمام صفحات خود با كلمه كليدي جراحي قلب باشد ، بلكه بايد عناوين مختلف و ساير كلمات مرتبط را نيز بررسي كند و مقالات جامع تري را ارائه دهد. به عنوان مثال قرار دادن 20 مقاله تحت عنوان عمل جراحي قلب نه تنها كمكي به سايت جستجوگرها نمي كند بلكه Google را براي انتخاب صفحه فرود فريب مي دهد و در واقع نمي داند كدام صفحه را در نتايج خود نشان دهد و اين مشكل باعث افت در رتبه بندي شما در Google خواهيد بود.

ايجاد لينك به صورت داخلي سرعت نمايه سازي سايت را نيز افزايش مي دهد ، زيرا ربات هاي گوگل مي توانند با استفاده از پيوندها به هرجاي سايت بروند و سايت را سريعتر نمايه سازي كنند.

شما مي توانيد به راحتي تمامي مباحث مربوط به لينك سازي خارجي را در وبسايت seoedu مطالعه كنيد و اطلاعات كافي لازم را در اين حوزه به دست آوريد.

 

علاوه بر تأثير خوب اتصال داخلي گوگل ، مي تواند تجربه كاربر يا (تجربه كاربر) را نيز بهبود بخشد ، زيرا اگر محتواي توليد شده واقعاً جذاب و مفيد باشد و كاربران از خواندن مقاله لذت ببرند ، اگر محتواي عنوان مقاله پيشنهاد شود توسط نويسنده ارائه خواهد شد ، مقاله بعدي قطعاً توسط كاربران خوانده خواهد شد. اين باعث مي شود تعداد كاربراني كه در سايت مي مانند و بيشتر مرور مي كنند ، افزايش يابد

 

منبع: seoedu.ir

نام انواع عطر و ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر به چه معناست؟

نام انواع عطر و ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر به چه معناست؟

انواع عطر و دانستن نام انواع عطر و ادكلن و اصطلاحات مربوط به عطر هنگام خريد عطر و خريد ادكلن از فروشگاهها مانند يك كتابچه راهنما عمل ميكند.

انواع عطر و نام انواع عطر از جستجوهاي مكرر در گوگل است. شما هم هنگام خريد عطر يا جستجوي آنلاين در اينترنت با كلماتي در اسامي عطرها مواجه شده باشيد كه به نظر در اسم چند عطر ديگر قبلا آن را مشاهده كرده ايد. و هم براي دانستن علت كاربرد آن كنجكاو شده باشيد و هم دوست داشته باشيد معناي آن ها را بدانيد.

هر زمان كه قصد خريد انواع عطر  داريم، بعد از تعريف بوي مورد نظرمان به فروشنده، از او مي‌خواهيم عطري را پيشنهاد كند كه ماندگاري بالايي داشته باشد و حداقل به ميزان هزينه‌اي كه براي آن در نظر مي‌گيريم، بتوانيم از رايحه خوشش لذت ببريم. خريد عطر مي‌تواند با اصول و ترفندهايي همراه باشد كه در انتخاب يك عطر مناسب تأثيرگذار است. با وجود اينكه شرط اول انتخاب عطر براي هر فردي بوي آن است، ولي مسائل ديگري از قبيل قيمت عطر و ماندگاري آن هم به نوبه خود از اهميت بالايي برخوردار است. براي اينكه بتوانيد انتخاب صحيحي داشته باشيد و با آگاهي به مغازه و فروشگاه فروش عطر روانه شويد، لازم است اطلاعاتي در زمينه انواع عطر  به دست آوريد

گاهي اوقات هم اين كلمات و تشابهات اسمي كه در انواع عطر و ادكلن بر روي جعبه و شيشه ديده ميشود  شما را سر در گم  ميكند مخصوصا وقتي كه مي بينيد ظاهر برخي عطرها خيلي به هم شبيه هستند. اينجاست كه دوست داريد تا بفهميد چه منطقي پشت اسم گذاري عطرها و برخي اصطلاحات عطر  بين كمپاني هاي توليد عطر رايج است.

واقعيت امر اين است كه اين اسامي با منطق استفاده مي شود. و معاني به خصوصي دارد كه دانستن آن شما را در انتخاب عطر دلخواهتان كمك مي كند. همينطور وقتي كه روي جعبه يا شيشه ي عطرها كلماتي را مشاهده مي كنيد كه هم زياد تكرار مي شوند و هم براي شما نا مانوس هستند.حتي وقتي كه ميخواهيد اسم عطر خود را به سايرين بگوييد با اين مشكل مواجه هستيد كه ذكر اين كلمات ضروري است يا خير. در ضمن خيلي بيشتر دلتان مي خواهد كه وقتي آن را براي ديگران بازگو مي كنيد استرس غلط تلفظ كردن آن را نداشته باشيد.

ما در نوشته پيش رو دانستن نام انواع عطر به زبان فرانسه و ايتاليايي و انگليسي را براي شما تا حدودي حل كرده ايم. شما با خواندن اين مقاله ديگر به سادگي مي توانيد عطرهاي گوناگون را با تلفظ صحيح بخوانيد، با اصطلاحات عطر ها آشنا شويد و به طور كامل اسم آن را با معاني درست اين اصطلاحات درك كرده و تلفظ كنيد. و متوجه تفاوت دقيق عطرهاي گوناگون با اسم هاي مشابه شده و آن ها به راحتي تلفظ هم بكنيد.

انواع عطر | نام انواع عطر

انواع عطر | نام انواع عطر

به تصوير بالا با دقت توجه كنيد. روي جعبه و شيشه عطر معمولا نام و اطلاعات كلي عطر ذكر ميشود در حالي كه در پشت جعبه معمولا اطلاعات مربوط به محتويات و شركت سازنده و باركد آورده ميشود. زير جعبه معمولا جاي مختص بچ كد و باركد محصول است و اطلاعات دقيقي از سال ساخت به شما ميدهد.

نام انواع ادكلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر

Pour (تلفظ فرانسوي: پووغ)
به زبان فرانسوي حرف اضافه به معناي ” براي” مي باشد.

Homme (تلفظ فرانسوي: اوم)
به زبان فرانسوي به معناي ” مرد” مي باشد. بر اين اساس تركيب Pour Homme كه روي عطرهاي مردانه زياد ديده مي شود به معني ” براي مرد” مي باشد. مثال: azzaro pour homme

Femme (تلفظ: فم)
به زبان فرانسوي به معناي ” زن” مي باشد. بر اين اساس تركيب Pour femme كه روي عطرهاي زنانه زياد ديده مي شود، به معني ” براي زن” مي باشد.

Uomo (تلفظ ايتاليايي: اوومّو)
به زبان ايتاليايي به معناي ” مرد” مي باشد.

Donna (تلفظ ايتاليايي: دُنّا)
به زبان ايتاليايي  به معناي ” زن” مي باشد. مثال: valentino uomo ,valentino donna

Eau (تلفظ:  O)
به زبان فرانوسوي به معناي ” آب” مي باشد. وقتي در اسم يك عطر اين كلمه به صورت تنها استفاده شود، به معني ملايم تر بودن آن عطر به نسبت سري هاي قبلي آن است. توجه به اين نكته مهم است كه چنانچه بدين صورت ذكر شود ” Eau de Toilette”  يا ” Eau de Parfum” معني متفاوتي دارد. و نشان دهنده استانداردي از غلظت روغن عصاره ي عطر يا همان Essential oil مي باشد.

L’Eau (تلفظ: لُ)
وقتي كلمه ي Eau همراه با پيشوند L همراه باشد.معرفه مي شود. در حقيقت كاركرد “L ” قبل كلمه در زبان فرانسه مانند كاربرد “The” در زبان انگليسي است. اما علت اصلي استفاده از اين پيشوند در اسم برخي از عطرها تاكيد روي آن است.

Cologne
اسم شهري در آلمان است. و جايي كه اولين عطر به صورت صنعتي و مدرن امروزي در آن توليد شده. كه به مرور زمان به مترادفي براي كلمه ي عطر به معناي امروزي تبديل شده است.(در امريكا به عطر مردانه گفته ميشود) اگر روي شيشه ي عطر خود اين كلمه را به صورت تنها ديديد، به معني عطر مي باشد.

برخي سازنده ها نسخه كلون يا به صورت عاميانه كلوژن محصول خود را توليد ميكنند كه معمولا بهترين رايحه در نسخه كلون وجود دارد به طور مثال گرلن ايده ال مردانه كلون.

Eau de Cologne
وقتي روي شيشه ي عطر اين عبارت را ديديد به معناي غلظت كمتر روغن عطر كمتر از Eau de Toilette مي باشد. و حدودا بين ? تا ? درصد است.

Fraiche (تلفظ به فرانسوي: ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي تازه مي باشد. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها هست داراي رايحه اي خنك مي باشند و حس تازگي و طراوت ايجاد مي كنند.

Eau Fraiche (تلفظ به فرانسوي: اُ ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي آب تازه است. هنگامي كه اين تركيب را در اسم عطر مشاهده كرديد، به اين معناست كه غلظت روغن عطر در آن از حالت Eau de Toilette كمتر است.

Toilette (تلفظ: تويلت)
به فرانسوي به معناي توالت (دستشويي) يا هر آنچه به تميزي برگردد مي باشد. البته تركيب اين كلمه با Eau de معني كاملا متفاوتي را ايجاد مي كند. و آن عطر است. عطري كه غلظت روغن عطر يا Essential oil  در آن بين ? تا ? درصد مي باشد.

EDT
مخفف كلمه ي Eau de Toilette مي باشد.

Parfum  (تلفظ: پاغفوم)
اين كلمه معادل فرانسوي Perfume و به معناي عطر است. وقتي روي شيشه ي يا جعبه ي عطر به تنهايي اين كلمه را مشاهده كرديد به اين معناست كه غلظت ماده ي عطري يا Essential oil در آن عطر بيشترين ميزان ممكن يعني بين ?? تا ?? درصد مي باشد.

Eau de Parfum (اُ دُ پاغفوم)
هنگامي كه روي شيشه با تركيب Eau de parfum مواجه شديد. يعني غلظت ماده عطري يا همان Essential Oil  در عطر بين ? تا ?? درصد است.

EDP
مخفف كلمه ي Eau de Parfum مي باشد.

Le Parfum (تلفظ به فرانسوي: لِ پاغفوم)
به همان معناي Eue de Parfume  مي باشد. اين تركيب در اسم عطر استفاده مي شود. Le  كه در ابتدا آماده نقش The را در انگليسي دارد. و كلمه را معرفه مي كند. تاكيد در اينگونه عطرها بروي Eau de Parfum  بودن آن ها به نسبت مدل هاي قبلي است.

Elixir (تلفظ فرانسوي: اليكسيغ)
به فرانسوي و انگليسي به معناي اكسير است. ولي در اسم عطرها وقتي استفاده مي شود به اين معني است كه غلظت روغن عطر در آن عطر از مدل هاي قبلي خود بيشتر است. و از غلظت معمول Eau de Parfum هم كمي بيشتر مي باشد.

Intense (تلفظ فرانسوي: آنتُنس- تلفظ انگليسي: اينتنس)
در هر دو زبان به معناي شديد مي باشد. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر به كار مي رود به معني شدت بيشتر بوي آن عطر نسبت به مدل هاي قبلي است. و به اين معناست كه اين عطر از مدل هاي قبلي خود ماندگاري و قدرت بيشتري در پخش بو دارد.

Extreme (تلفظ فرانسوي: اكستغِم – تلفظ انگليسي: اكستريم)
به هر دو زبان انگليسي و فرانسوي به معناي مفرظ و نهايت يك چيز مي باشد. در اسم گذاري يك عطر اشاره به شدت بالاي رايحه و غلظت بالاتر روغن عطر به علاوه استفاده از نت هاي با بوي سنگين تر در عطر مي باشد. Extreme به نسبت Intense درجه ي بالاتري از شدت رايحه ي عطر مي باشد.

Supreme (تلفظ انگليسي: سوپريم. تلفظ فرانسوي: سوپغِم)
به فرانسوي به همان معناي مفرط مي باشد. و تقريبا مترادف با  Extremeاست.

Absolute  (تلفظ به انگيسي: ابسُلوت)
به انگليسي به معناي مطلق مي باشد. در عطرهايي  هم كه اين كلمه در اسم آن ها استفاده شده يعني، اين مدل شدت رايحه اي بسيار بيشتر از مدل هاي قبلي خود دارد.

انواع ادكلن با توجه وندهاي آنها:

انواع عطر با توجه وندهاي آنها: نكته قابل توجه اين است كه هنگامي كه اين كلمات (Intense, Extreme, Supreme, Absolute, Absolu)  در اسم عطر استفاده ميشود، رايحه ي عطر نيز به نسبت مدهاي قبلي خود تغيير كرده است و از نت هاي متفاوتي هرچند با اشتراك با مدل قبلي در آن استفاده شده است و بوي يكساني با مدلهاي قبل خود نخواهند داشت. هرچند كه رايحه ي شبيه مدل هاي قبلي است.مثلا عطر ليليوم ابسولو

Absolu  (تلفظ به فرانسوي: ابسُلو)
مترادف فرانسوي كلمه ي”Absolute  ” مي باشد.

Floz  يا  .FL. Oz
واحد قديمي و سنتي سنجش مايعات يا همان اونس. معادل ????? ميليمتر مكعب. يا تقريبا همان ?? ميل است. روي شيشه هاي عطر اين واحد همراه با عدد درج شده است كه همان حجم دقيق عطر است.

UAE (تلفظ: يو- اِي- اي)
مخفف شده ي Arabic Emirates  United به معني امارات متحده ي عربيه مي باشد. اگر زير شيشه ي عطر اين اسم را ديديد، به اين معني است كه اين عطر وارد امارات شده و از آن جا خريداري شده است. لازم به ذكر است كه اين مطلب دليلي بر فيك بودن عطر نيست.

Edition
نسخه هاي اصلاح شده ي عطر با تغييرات مورد نظر. مثلا برخي تغييرات در رايحه يا بسته بندي و…  كه در اسم عطر اين كلمه استفاده شده و شيشه ي عطرهم تغييراتي به نسبت مدل هاي قبلي خود در بسته بندي و شيشه ي عطر خواهد داشت.

Limited edition(ليميتد اديشن)
محصولاتي كه به صورت مقطعي و محدود توليد مي شوند. كه معمولا هم به زودي ناموجود خواهند شد. علت اين امر محدود بودن مواد اوليه ي توليد آن عطر است. و به همين خاطر امكان توليد آن عطر در بلند مدت براي سال هاي سال وجود ندارد. در اينگونه عطرها در از اين كلمه استفاده مي شود.

Vol

اصطلاحا به معناي حجم روي شيشه ي عطر مي باشد.

Aqua – Acqua – Aqva (تلفظ: آكوآ)
هر سه به معناي آب يا آبي مي باشد. عطرهايي كه يكي از اين كلمات در اسم آنان وجود دارد يعني نت هاي آبي يا دريايي در آن غالب است. اين عطرها خنك مي باشند. مانند Bvlgari Aqva Pour Homme كه به معناي عطر بولگاري آبي براي مردان مي باشد.

نكته: اختلاف در نوشتار اين سه كلمه به اين دلايل مي باشد:

Aqua: نوشتار زبان انگليسي اين كلمه است.

Acqua: نوشتار زبان اسپانيولي اين كلمه است.

Aqva: نوشتار خاص برند بولگاري است.

Oud (تلفظ: اوود)
به معناي چوب عود مي باشد. وقتي در اسم عطر اين كلمه به كار مي رود يعني تركيب غالب رايحه ي عطر عود است.

Amber
به معناي كهربا مي باشد. صمغي كه پس از سالها تبديل به سنگ شده است و بوي سنگين و خاصي دارد. وقتي در اسم يك عطر اين كلمه به كار مي رود يعني بوي غالب آن عطر از كهرباست.

Bois (تلفظ فرانسوي: بوآ)
به فرانسوي به معناي چوب مي باشد. عطرهايي كه در اسم آن ها از اين كلمه استفاده شده. به اين معني است كه اين عطر بوي چوبي دارد.

Vetiver (تلفظ به فرانسوي: وِتيوِغ)
به فرانسوي اسم گياه خس خس مي باشد. خس خس گياهي علفي با ريشه هاي كلفت و زخيم است. بوي چوبي و علفي خنك و خاكي دارد و كمي هم بوي مشك مي دهد. در عطرسازي كاربرد فراوان دارد. به خصوص در عطرهاي لاكچري. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها وجود دارد، داراي بوي غالب خس خس مي باشد.

Musk (تلفظ به انگليسي: ماسك)
به انگليسي و فرانسوي (Musc) به معناي مشك مي باشد. بوي گرم و شيرين و خاص كه از بدن آهوي ختني گرفته مي شود. البته مدل هاي مصنوعي آن بيشتر در صنعت عطرسازي استفاده مي شود. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر به كار برده شود به اين معني است كه اين عطر بوي غالب مشك دارد.

Tobacco (تلفظ به انگليسي: توباكو)
به انگليسي به معني تنباكو مي باشد. عطرهايي كه اين كلمه در اسم آن ها ديده مي شود به اين معني است كه بوي غالب آن ها تنباكو مي باشد.

Vanilla (تلفظ به انگليسي: وِنِلا)
به انگليسي و فرانسوي به معناي وانيل مي باشد. بوي آشناي شيريني ها. كه رايحه ي شيرين و گرم گل وانيل است. عطرهايي كه در آن اين كلمه استفاده شده داراي بوي غالب وانيل مي باشند.

Bouquet (تلفظ به فرانسوي: بوكّه – تلفظ به انگليسي: بووكِي)
به فرانسوي و انگليسي به معناي” دسته گل” مي باشد. هنگامي كه اين كلمه در اسم عطر استفاده مي شود به اين معناست كه رايحه ي عطر تركيبي از بوي گل هاست.

Essence ( تلفظ به انگليسي: اِسِنس)
به معناي عصاره يا همان اسانس مي باشد. كاربرد آن در اسم عطرها به اين معني است كه مواد اوليه ي عطر بيشتر طبيعي است.

Pure (تلفظ به انگليسي: پيور)
به انگليسي به معناي خالص مي باشد. استفاده ي آن در اسم برخي ها بيشتر حالت تجاري دارد. و بيان اين مطلب است كه عطر از مواد اوليه ي درجه يك و با كيفيت تهيه شده است.

noir (تلفظ فرانسوي: نواغ)
به فرانسوي يعني سياه. اما هنگام استفاده در اسم گذاري عطرها، به معني وجود تلخي در رايحه ي عطر مي باشد.

Tendre (تلفظ به فرانسوي: تُندغ)
به فرانسوي به معناي لطيف و حساس مي باشد. هنگامي كه اين كلمه به اسم عطر اضافه مي شود، معمولا دو معني دارد . يا اينكه عطر به نسبت مدل هاي قبلي خود داراي بويي لطيف تر مي باشد . يا اين كه داراي بويي شيرين تر و دوست داشتني تر است. اين تفاوت در بوي عطر است . نه لزوما در غلظت ماده عطري.

Eau Tendre (تلفظ به فرانسوي: اُ تُندغ)
همان طور كه بيان شد. Eau به معناي آب مي باشد و وقتي در صنعت عطر با چيزي تركيب مي شود به معناي ملايم تر شدن و كمتر شدن غلظت ماده ي عطري مي باشد. با توجه به اين نكته، Eau Tender يعني هم عطر ملايم ترشده است. و هم داراي رايحه ي لطيف تر يا شيرين تر و دوست داشتني تري نسبت به مدل هاي قبلي مي باشد.

Prive (تلفظ به فرانسوي: پغيوه)
به فرانسوي به معناي خاص و اختصاصي مي باشد. استفاده از آن در اسم عطرها كاربرد تجاري دارد. و به ممتاز بودن و خاص بودن عطر اشاره مي كند.

Sensual (تلفظ به انگليسي: سنشوال)
به انگليسي به معني برانگيزاننده و تحريك كننده است. استفاده از آن در اسامي عطر ها هم اشاره به هوس انگيز و تحريك كننده بودن بوي عطر دارد.

Nuit (تلفظ فرانسوي: نويي، nooyee)
به فرانسوي به معناي شب مي باشد. عطرهاي كه در اسم آن ها اين كلمه استفاده شده است. رايحه اي به نسبت مجلسي دارند و براي استفاده در شب طراحي شده اند.

منبع:

https://liliome.ir

بهبود يادگيري دروس چهارم دبستان

 بهبود يادگيري دروس چهارم دبستان

محتواي آموزشي كلاس چهارم ابتدايي نسبت به سال هاي قبل پيچيده تر و داراي مباحث مفهومي بيشتري نيز مي باشد. به عبارت ديگر حجم سنگيني از داده‌ها و اطلاعات به يكباره در اختيار دانش آموزان قرار مي گيرد كه در صورت عدم آموزش صحيح و با گذشت زمان تمامي مطالب تدريس شده به فراموشي سپرده مي شوند.

 

بنابراين آنچه حائز اهميت است به كارگيري روش هاي نوين آموزشي و بهره‌مندي از ابزارهاي كمك آموزشي مي باشد، ضمن آنكه فرايند آموزش را تكميل مي كنند، مسير يادگيري را نيز براي دانش آموزان كلاس چهارمي مهيا مي سازند. به عنوان مثال آموزش مشاركتي و استفاده از كاربرگ چهارم دبستان به عنوان يكي از ساده‌ترين و درعين حال يكي از موثرترين روش‌ها و  كارآمدترين محصولات كمك آموزشي مي باشد كه تاثير بسزايي در يادگيري دانش آموزان دارد. در ادامه بحث به بررسي روش هاي كارآمد آموزش و معرفي كاربرگ به عنوان يكي از ابزارهاي كمك آموزشي موثر درزمينه  بهبود يادگيري دروس چهارم دبستان خواهيم پرداخت.

 

به كارگيري روش هاي نوين تدريس

دانش آموزان حال حاضر نيازهاي آموزشي متفاوت تري نسبت به دانش آموزان در گذشته دارند لذا بر طرف نمودن نيازهاي آموزشي اين گروه از دانش آموزان مستلزم به كارگيري متدهاي نوين آموزشي مي باشد. بر اساس نتايج و بازخوردهاي بدست آمده روش آموزشي موثر و قابل قبول است كه دانش آموزان را به نحوي درگير فرايند تدريس نمايد و نقشي موثر و كارا در جريان تدريس داشته باشند.

آموزش همراه با بازي، تدريس مشاركتي و فعال، تدريس اكتشافي و يادگيري معكوس از جمله تكنيك هاي آموزش تعاملي هستند كه باعث افزايش مشاركت دانش آموزان در فعاليت‌هاي كلاسي مي شوند. ضمن آنكه با بهره‌گيري از اين روش هاي آموزشي و از طريق ايجاد يك فضاي آموزشي جذاب و كلاس پويا زمينه براي داشتن دانش آموزان فعال و علاقه مند به يادگيري فراهم مي شود.

دانش آموزان كلاس چهارمي با توجه به اقتضاي سني كه دارند، در مورد مسائل و جزئيات بسيار كنجكاو بوده و به دنبال يادگيري و اثبات مباحث علمي هستند. معلمين با برگزاري كلاس درس در فضاهاي مختلف موجود در مدرسه مانند حياط، آزمايشگاه، كتابخانه و ...، ايجاد تنوع در روش تدريس، انجام چالش همراه با آزمايش هاي متعدد و ايجاد فرصت كسب تجربه مي توانند پاسخگوي كنجكاوي و نيازهاي آموزشي دانش آموزان نيز باشند.

ضمن آنكه در اين مسير براي هموارسازي فرايند يادگيري بهتر است از ابزارهاي كمك آموزشي همچون فيلم ها و نرم افزارهاي آموزشي، كاربرگ دبستان و ... بهره جست.

 

a9_r1cp.jpg

 

استفاده از كاربرگ چهارم دبستان

 

كاربرگ دبستان مجموعه‌اي از تكاليف هدفمند و برنامه ريزي شده مي باشد كه بر اساس بودجه بندي دروس و نيازهاي آموزشي دانش آموزان تهيه شده و به صورت هفتگي و يا ماهانه در اختيار دانش آموزان قرار مي گيرد.

كاربرگ چهارم دبستان نشانه يك ابزار كارآمد و موثر براي جمع بندي و دوره‌ي مطالب درسي مي باشد كه دانش آموزان در طول يك هفته فراگرفته‌اند. حل تمرين و نمونه سوالات كاربرگ زمينه را براي سنجش و خود ارزيابي دانش آموزان فراهم ميكند ضمن آنكه اين فرصت را به معلمين مي‌دهد تا نقاط قوت و ضعف دانش آموزان را شناسايي نمايند و در كوتاه مدت مشكلات آنها را برطرف كنند.

تا كنون استفاده از كاربرگ اثربخشي قابل توجهي در فرايند يادگيري دانش آموزان داشته و با ساختار و محتواي طبقه بندي شده‌اي كه دارد، باعث فهم عميق تر مطالب مي شود. يكي از دغدغه‌هاي دانش آموزان كلاس چهارمي يادگيري جامع و كامل مطالب و صد البته نهادينه سازي اطلاعات درسي مي باشد، حل تمرين‌ها و نمونه سوالات كاربرگ ها فرصت بيشتري را براي تكرار و دوره‌ي محتواي درسي كتاب فراهم مي آورد و باعث تثبيت مطالب در حافظه‌ي بلند مدت دانش آموزان مي شود.

فضاي يادگيري جذاب و چالش برانگيز دانش آموزان را به همكاري و مشاركت در فرايند يادگيري تشويث مي نمايد و مسير آموزش را براي معلمين نيز هموار مي سازد، كاربرگ چهارم دبستان نشانه از جمله ابزارهاي كمك آموزشي است كه اين امكان را براي دانش آموزان و معلمين به وجود مي آورد و فرصت را براي داشتن يك كلاس فعال و پويا فراهم مي كند.

 

 

 

روش ها وابزارهاي كمك آموزشي متعددي هستند كه در بهبود فرايند يادگيري مباحث چهارم دبستان مي توانند تاثيرگذار باشند، لذا شايسته است با در نظر گرفتن امكانات، توانمندي و نيازمندي هاي دانش آموزان به صورت هدفمند و با برنامه ريزي درست از آنها بهره جست.

 

 

 

قابليت شمارش افراد People Counting در سيستم نظارت تصويري هايك ويژن

قابليت شمارش افراد People Counting در سيستم نظارت تصويري هايك ويژن

گاهي اوقات استفاده از سيستم نظارت تصويري هدفي غير از شناسايي افراد دارد . اين موضوع جالب توجه است كه بسياري از كاربران از برخي سيستم هاي دوربين مدار بسته استفاده مي كنند تا داده هاي آماري مفيد كارشان را تهيه نمايند . برخي از دوربين هاي مدار بسته قابليت استخراج اطلاعات مهم آماري را دارند و مي توانند بر اساس اين اطلاعات به كاربران گزارش بدهند . يكي از اين موارد ، قابليت شمارش افراد يا People Counting مي باشد . مديران كسب و كار به كمك دوربين هاي مجهز به تكنولوژي People Counting مي توانند تعداد افرادي كه از يك ناحيه عبور مي كنند را شمارش نمايند .

دوربين هاي مجهز به اين تكنولوژي مي توانند تعداد سوژه هاي مختلف مانند : اشخاص ، وسايل نقليه و … را شمارش نموده و اين ميزان را در غالب گزارش هاي مختلف ارائه نمايند . دوربين هاي People Count بر اساس الگوريتم هاي مختلف مانند عرض شانه افراد ، تشخيص دست ها و پا هاي افراد و مواردي شبيه به آن ، تعداد افراد را شمارش مي كنند .

قابليت شمارش افراد People Counting در سيستم نظارت تصويري هايك ويژن چيست ؟ #دانش-پروژه

براي تنظيم دوربين People Count ، يك خط فرضي در محلي كه مي خواهيم افراد شمارش شوند مي كشيم ، ( اين محل مي تواند درب ورودي يا هر مكان ديگري باشد ) . نحوه ترسيم خط فرضي بايد به گونه اي باشد كه افراد هنگام عبور از ناحيه مورد نظر ، خط را قطع نمايند . پس از فعال كردن اين قابليت ، هنگام هر بار عبور فرد از اين خط ، دوربين شروع به شمردن افراد مي نمايد .

براي استعلام  قيمت دوربين مداربسته   مي توانيد با شركت مهر تجارت تماس بگيريد.

شمارش افراد توسط دوربين شمارشگر مي تواند يك طرفه يا دو طرفه انجام شود به زبان ساده تر كاربر مي تواند براي شمارش دوربين جهت تعريف نمايد تا دوربين تنهاي افرادي را كه به محوطه وارد شده يا از آن خارج مي شوند را فيلم شمارش كند . البته امكان شمارش دو طرفه سوژه ها توسط دوربين هم وجود دارد .

برخي از مشتريان مانند فروشگاه ها ، مراكز خريد ، ادارات خصوصي و … نياز به اطلاعات آماري از ميزان مراجعه ارباب رجوع به آنها در بازه هاي زماني مشخص دارند . اين مهم توسط دوربين شمارنده به نحو مطلوب انجام مي شود و كاربر مي تواند آمار تعداد افرادي كه در  بازه هاي زماني مختلف ( روزانه ، ماهانه و … ) از آنجا عبور كرده اند را در اختيار داشته باشد .

  • امكان شناسايي ساعت هاي شلوغي مكان هايي مانند فروشگاه ها يا مراكز خريد و
  • ارائه آمار روزانه از تعداد كارمندان حاضر در يك شركت يا اداره

شايان ذكر است كه سيستم شمارنده افراد هم مانند هر تكنولوژي ديگري ، داراي درصد اندكي خطا در محاسبه مي باشد . دوربين هاي شمارشگر افراد هايك ويژن ، با دقت نزديك به 98 درصد ، عمليات شمارش افراد را به خوبي انجام مي دهند و از اين رو آمار هاي ارائه شده توسط آنها ، از قابليت اطمينان بالايي برخوردار مي باشد .

شمارش افراد در دوربين مداربسته (People Counting)

دسترسي به آمار دقيقي از ميزان رفت و آمد مشتريان در يك محيط تجاري مي تواند به نحوه مديريت يك كسب و كار كمك زيادي كند. از اين رو صاحبان تكنولوژي سيستم هاي نظارتي و دوربين مداربسته با افزودن قابليت هايي همچون شمارش افراد، تشخيص چهره، شناسايي پلاك خودرو و …. توانسته اند تا حد زيادي اين نياز را برطرف سازند. اين آمارها مي توانند جهت كمك به كسب و كارهاي بزرگ و كوچك، سازمان ها و ارگان ها براي داشتن درك بهتري از رفتار كاركنان و ساير افرادي كه از محل آنها بازديد مي كنند، استفاده شود. از جمله اين قابليت ها مي توان به شمارش افراد در دوربين مداربسته (People Counting) اشاره نمود كه در ادامه به شرح آن مي پردازيم.

شمارش افراد (People Counting) به چه معناست؟

اين قابليت همانطور كه از نامش پيداست به معني شمردن افرادي است كه در معرض ديد دوربين قرار مي گيرند. براي مثال فرض كنيد يك دوربين شمارشگر افراد را در جلوي درب ورودي يك فروشگاه بزرگ نصب كرده ايد. هنگامي كه افراد از اين درب وارد فروشگاه مي شوند، توسط نرم افزار شمارشگر افراد دوربين شناسايي شده و شمرده مي شوند. سپس اين اطلاعات جمع آوري شده و در پايان هر روز و يا هر هفته مي توان آمار دقيقي از مشتريان مراجعه كننده به فروشگاه داشت. اطلاع از اين آمار مي تواند به ارتقا نحوه مديريت و بهبود وضعيت اقتصادي فروشگاه كمك زيادي كند.

الگوريتم شمارش افراد هايك ويژن  ( hikvision ) بر چه اساسي انجام مي شود؟

نرم افزار هاي تجزيه تحليل تصاوير در دوربين هاي مداربسته هايك ويژن داراي الگوريتم هاي خاصي هستند. توسعه دهندگان اين نرم افزار ها،  پارامتر هايي ويژه اي را براي هر كدام از سوژه هاي تصويري مانند انسان، اشيا و… تعريف مي كنند. براي مثال براي سوژه هاي انساني طول عرض شانه ها را در نظر مي گيرند و يا كاراكتر هاي ديگري از جمله پرداختن به ظاهر كلي افراد مانند داشتن دو دست، دو پا و … را در نظر مي گيرند.

نحوه عملكرد شمارشگر افراد در دوربين مداربسته

عملكرد اين نرم افزار بدين گونه است كه براي مثال كاربر يك خط فرضي را در ابتداي درب ورودي مكان مورد نظر خود تعريف مي كنيد، به طوريكه در صورت تردد افراد از خط مورد نظر سيستم فعال شده و شروع به شمارش افراد بر اساس پارامتر هاي تعريف شده درون خود مي كند. از ديگر ويژگي هاي اين نرم افزار تحليلي، اين است كه جهت حركت سوژه ها را از راست به چپ و يا از چپ به راست نيز تشخيص مي دهد. به اين ترتيب مي توان تعيين كرد كه تنها افرادي كه وارد و يا خارج مي شوند، شمارش شوند.

براي دريافت خدمات  نصب دوربين مداربسته  و معرفي بهترين نصاب دوربين مداربسته و تجهيزات اعلام سرقت هوشمند مي توانيد با شركت مهر تجارت تماس بگيريد.

مزاياي سيستم شمارش افراد (People Counting)

  1. با وجود امكان شمارش لحظه اي تعداد افراد تردد كننده، امكان مقايسه آماري تعداد مشتريان مراجعه كننده به فروشگاه در اوايل و اواخر هفته و يا مناسبت هاي خاص ميسر مي گردد.
  2. با استفاده از قابليت شمارش افراد، ساعت هاي پيك حضور مشتريان در فروشگاه مشخص مي گردد كه تاثير مستقيمي بر نحوه مديريت سازمان دارد.
  3. امكان بهبود تكنيك هاي بازاريابي را فرآهم مي كند.
  4. امكان بهينه سازي نحوه توزيع نيرو هاي انساني را ميسر مي سازد.

در پايان بايد به اين نكته توجه نمود كه در هر فناوري ميزاني از درصد خطا وجود دارد. در مورد نرم افزار شمارش افراد يا People Counting در سيستم مدار بسته هايك ويژن مي توان گفت حداكثر دقت نزديك به 98  درصد مي باشد. دوربين هاي مداربسته زيادي داراي اين قابليت هستند اما برند هاي هايك ويژن، داهوا ، بوش و اكسيس از جمله بهترين برندهاي توليد كننده دوربين هاي نفر شمار هستند.

 

 

 

كارايي جرثقيل چيست

كارايي جرثقيل چيست

ماشين آلات هم اكنون در زندگي انسانها نقش زيادي دارند و پيشرفت در صنايع و ساخت و ساز بدون ماشين آلات تقريبا غير امكان دارد. در واقع جابجا كردن اجسام سنگين فراتر از توانايي طبيعي انسانها است و انسانها با درخدمت گرفتن اين ماشين آلات چه در صنعت و چه در پروژه هاي عمراني از قبيل:سد سازي، برج سازي، پل سازي ……. توانسته اند بخش بزرگي از مشكلات جامعه بشري را با اين ماشين آلات حل كنند لذا اين جرثقيل ها با توجه به كارايي و مكانهاي مورد استفاده و قابليت هايي كه دارند داراي انواع مختلفي مي باشند.

جزثقيل خودروبر

احتمالاً تاكنون برايتان اتفاق افتاده كه براي حمل و جابه­جايي خودروي خود نياز به يدك كش و خودروبر پيدا كرده باشيد. البته ناگفته نماند كه تفاوت هايي هرچند ناچيز ميان خودروبر و يدك كش وجود دارد كه انتخاب هر كدام از آن ها به ميزان حساسيت فرد نسبت به اتومبيل خود بستگي دارد.

به تجهيزات مكانيزه و مدرني از يدك كش گفته مي شود كه وظيفه حمل خودروها را بر عهده دارد. اگرچه بسياري از مردم آن را با عناوين ديگري همچون ماشين بر هم مي شناسند. امروزه به دليل توسعه و گسترش شبكه هاي جاده اي و استفاده روزافزون عموم مردم از خودروها، نياز به تجهيزاتي كه از قابليت آسان حمل، جابه جايي و سوار كردن خودروها بر روي تريلر يا كامپوزيت برخوردار باشند را بيش از گذشته احساس مي گردد. يكي مطمئن ترين تجهيزات مكانيزه اي كه مي تواند به عنوان بهترين روش براي حمل و جابه­جايي خودروها معرفي شود كه آسيب رساندن به آن ها را در حين انتقال و حمل به طرز قابل ملاحظه اي كاهش دهد تجهيزاتي به نام خودروبر مي باشد.

شركت خودروبر پارس با سابقه طولاني مدت در خصوص حمل و انتقال خودروهاي مختلف، مفتخر است تا با ارائه خدمات كاملاً حرفه اي و تخصصي در حوزه حمل و نقل خودروهاي مختلف، شما مشتريان عزيز را راضي و خرسند نگاه دارد

جرثقيل برجي

اين نوع جرثقيل معمولا در ساختمان هاي مرتفع مورد استفاده قرار مي گيرد و به سه صورت بر روي زمين نصب مي شود. اين جرثقيل ها با توسعه تكنولوژي و رويكرد شهرها براي ساخت سازه هاي بلند مرتبه رونق يافته و هم اكنون در سراسر نقاط جهان به خصوص در ساختمان آسمانخراشها به كار مي رود. به خاطر شعاع عمل وسيع و ارتفاع بسيار زياد اين نوع جرثقيل ها بر روي بناي در حال ساختمان تكيه مي كنند و با پيشرفت ارتفاع ساختمان بالا مي روند.

جرثقيل هاي موبايل

جرثقيل هاي موبايل (ماشيني): جرثقيل موبايل، جرثقيلي است كه داراي بازويي است كه مي تواند حركت كند و حركت جرثقيل بدون مسير مشخص، است و باربرداري جرثقيل بر اساس مركز ثقل و پايداري آن است. جرثقيل هاي موبايل (ماشيني): بر روي زمين به دو صورت ثابت (نصب جك) و كارگاهي (متحرك با بار) عمل مي كند.

جرثقيل هاي سقفي:

جرثقيل هاي سقفي: سازه اي است كه به مرور زمان توسعه يافته و هم اكنون در انواع مختلفي عرضه و استفاده مي شود و ابزاري است براي جابجايي و حمل اجسام سنگين در صنعت استفاده مي شود و شامل اجزاي از تيرآهن، يك عدد قلاب و يك عدد كابل براي حمل كه به تيرآهن وصل مي شود. كه از اين قلاب براي بلند كردن اجسام استفاده مي شود. و براي محيط هاي سرپوشيده مثل سالن ها، كارخانه ها و … استفاده مي شود.

جرثقيل دروازه اي:

جرثقيل دروازه اي: اين نوع جرثقيل ها به دو صورت دروازه اي و نيم دروازه اي قابل استفاده مي باشند. جرثقيل دروازه اي براي جابجايي بار در محيط هاي باز و در داخل سالن ها كاربرد دارند. جرثقيل دروازه اي قابليت نصب بالابرهاي سيم بكسلي تك و دو پل در گروه هاي كاري مختلف را دارا است.

انواع جرثقيل بازويي

جرثقيل بازويي: جرثقيل هاي بازويي به دو شكل بازويي (ديواري) يا ستوني بازويي قابل استفاده در صنايع مي باشند

جرثقيل هاي آويز:

جرثقيل هاي آويز: اين جرثقيل ها درسالن ها و مكان هاي با محدوديت ارتفاع و خطوط مونتاژ سري (خودروسازي و…) در ظرفيت تا ? تن قابل استفاده اند.

 

به چه دليل شركت گوگل بهترين مكان براي كار درآمريكاست؟

به چه دليل شركت گوگل بهترين مكان براي كار درآمريكاست؟

مكان گوگل در شادي كاركنان آن بي تاثير نبوده، و اين يك استاندارد طلايي براي غول تكنولوژي مي باشد.مقر اصلي آن در مانتين ويو، كاليفرنيا مي باشد. گوگل در سال 2016 بر اساس PayScale (سازماني كه درآن درجه بندي دستمزد يا حقوق انجام مي شود) در صدر 50 تا از بهترين شركت ها براي كار در آمريكا قرار گرفت. همچنين فيسبوك در رتبه 5 قرار گرفت با اينكه در سال 2015 در نقطه اول قرار داشت. كارمندان آمريكايي كه در گوگل كار مي كنند در بررسي PayScale براي كارمند در تعدادي از مناطق نمرات بالايي براي رضايت شغلي، پاداش و مفهوم كار نمرات بالايي را كسب كرده اند.

به همين دليل در اينجا اشاره مي كنيم كه چرا گوگل در رتبه بندي بهترين شركت براي كار در كشور آمريكا مي باشد:

 

درصد بالايي از كارمندان Google مي گويند كه آنها از كار خود راضي هستند.

86 درصد از كارمندان گوگل مي‌گويند كه از كارشان در اين شركت راضي هستند.  لازلو باك به عنوان رئيس گوگل در كتاب خود، "قوانين كار!" كليد موفقيت گوگل به عنوان يك محل كار را نوآوري، تجربه، و  داشتن چيزهاي سرگرم كننده دانسته است.

او مي نويسد "مسئله زيبا در مورد اين روش اين است كه در اين محيط بزرگ : تمام  تلاش ها براي حمايت يك ديگر، و  ايجاد يك سازمان خلاق، سرگرم كننده، سخت كوش، و بسيار مولد، با همديگر مي باشد " .

يكي از عوامل اصلي كه گوگل را به محيط كار منحصر به فرد و شگفت انگيز  تبديل كرده "Googleplex " است. بيشتر كارمندان گوگل از قدرت انعطاف پذيري در اين شركت مي گويند مانند وعده هاي غذايي سالم و لذيذ رايگان، لباس هاي شسته شده و امكانات ورزشي، مرخصي هاي بسيار براي والدين، و داشتن محل مراقبت از كودكان. يكي از كارمندان در Mountain View به عنوان توصيف گوگل مي گويد "يك شركت كه در مقابل كاركنان خود رفتار هاي بزرگ نشان مي دهد كه در مقابل باعث ايجاد انگيزه و وفاداري آن ها مي شود ."

كارمندان گوگل مي گويند كه گوگل اجازه مي دهد تا خلاقيت و ايده هاي خود را بر روي پروژه ها پياده كنند. گوگل همچنين كاركنان خود را تشويق مي كند كه براي كمك به ايجاد يك جامعه خلاق تر، رضايت بخش، و صميمي معلم و مربي يكديگر باشند.

 

 كاربران Google فكر مي كنند كه با كار خود باعث مي شود جهان به مكاني بهتر تبديل شود.

 73 درصد از كاركنان گوگل  شغل خود را به صورت معني دار پيدا كرده اند. اين با توجه به ماموريت شركت تعجب آور نيست : "سازماني براي در دسترس قرار دادن اطلاعات مفيدو براي عموم"

باك مي نويسد "اين كار باعث ايجاد انگيزه و نوآوري "و " دامنه گسترده اي از ماموريت ها به ما اجازه مي دهد تا گوگل به جلو حركت كند به صورت يك قطب نما به جاي سرعت سنج."

گوگلي ها به خوبي به اين ماموريت، پاسخ داده اند، به گفته آن ها: آنچه كه آنها را به خود جلب و  در شركت نگه مي دارد،پروژه هاي معني دار و به چالش كشيدن آن هادر سايت Glassdoor مي باشد.

نخستين بودجه گوگل در اوت ۱۹۹۸ توسط اندي بكتولشيم، مؤسس سان مايكروسيستمز كه به مقدار ۱۰۰ هزار دلار بود به گوگل داده شد و اين در حالي بود كه اين شركت هنوز ثبت نشده بود.[۲۴] در همان زمان گوگل همچنين از چند سرمايه‌گذار ديگر توانست مبالغي دريافت كند. جف بيزوس مؤسس شركت آمازون و استاد دانشگاه رشته كامپيوتر در دانشگاه استنفورد، و رام شريرام هر كدام مبلغ ۲۵۰ هزار دلار در گوگل سرمايه‌گذاري كردند. بعدها كه گوگل به يك شركت سهامي عام تبديل شد، ارزش اين سرمايه به بيش از ۲۸۰ ميليون دلار رسيده بود.[۳۴][۳۵] ديويد شريتون كه از كارآفرينان آن زمان بود نيز ۱۰۰ هزار دلار در گوگل سرمايه‌گذاري كرد.[۳۶] پس از جمع‌آوري همه اين مبالغ، گوگل توانست ۱ ميليون دلار سرمايه جمع كند كه با استفاده از آن بالاخره قادر بود فروشگاهي را در منلو پارك، كاليفرنيا افتتاح كند.[۳۷] در اوايل سال ۱۹۹۹ در حالي كه برين و پيج كه هنوز در حال تحصيل بودند، به اين نتيجه رسيدند كه موتور جستجويي كه آنها به وجود آوردند وقت بسيار زيادي از امور دانشگاهي آن‌ها را اشغال كرده‌است. آن‌ها نزد شخصي با نام جورج بل كه مديرعامل شركت موتور جستجوي اكسايت رفتند و او را ترغيب كردند تا گوگل را به ۷۵۰ هزار دلار از آنها بخر، اما او اين پيشنهاد را نپذيرفت و مبلغي بين ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار دلار را به آنها پيشنهاد داد.[۳۸] در مارس ۱۹۹۹ اين شركت به پالو آلتو، كاليفرنيا منتقل شد[۳۹] كه اكثر شركت‌هاي استارت‌آپ سيليكون‌ولي كار خود را از آنجا شروع كردند.[۴۰] گوگل در ۷ ژوئن ۱۹۹۹ اعلام كرد كه قصد دارد تا سرمايه شركت را به ۲۵ ميليون دلار افزايش دهد[۴۱] و سرمايه‌گذاران عمده‌اي همچون كلاينر پركينس و سكويا كپيتال در اين افزايش سرمايه شركت داشتند.[۴۲] در ژوئن ۲۰۰۰ اعلام شد كه گوگل قرار است به عنوان موتور جستجوي پيش‌فرض وبگاه ياهو! انتخاب شود كه در آن زمان پربازديدترين وبگاه در اينترنت بود و تا قبل از آن از اينكتومي به عنوان موتور جستجوي خود استفاده مي‌كرد.[۴۳][۴۴] در سال ۲۰۰۱ سرمايه‌گذاران گوگل به اين نتيجه رسيدند كه اين شركت به يك مديريت قوي نيازمند است و به همين دليل اريك اشميت را به عنوان مديرعامل و سرپرست شركت برگزيدند[۴۵] در سال ۲۰۰۳، گوگل يكي از ساختمان‌هاي سيليكون گرافيكس در مانتين ويو را اجاره كرد[۴۶] اين ساختمان بعدها با نام گوگل‌پلكس شناخته شد كه برگرفته‌شده از واژه گوگول‌پلكس بود. گوگل سه سال بعد اين ساختمان را به مبلغ ۳۱۹ ميليون دلار خريداري كرد.[۴۷] واژه گوگل پس از مدتي به يكي از مداخل فرهنگ‌هاي زبان انگليسي افزوده شد كه به معني «جستجوي واژه‌اي در وبگاه گوگل براي يافتن اطلاعات» تعريف شد. در ژوئن ۲۰۰۶، واژه گوگل به فرهنگ آكسفورد[۴۸] و در ژوئيه ۲۰۰۶ به فرهنگ مريم-وبستر افزوده شد.

كاربران مي گويند گوگل در حبران خسارت بهترين است.

 گوگل به وسيله حقوق رقابت ايجاد مي كند. حقوق و دستمزد متوسط كارمندان با تجربه 140،000 $، و كارمندان با كمتر از يك سال تجربه كاري به طور متوسط حدود 93000 $ مي باشد.گوگل همچنين بالاترين پرداخت در بازار را براي كاركنانش دارد.  شايان ذكر است كه دو نفر در پست مشابه در گوگل مي تواند پرداخت متفاوت داشته باشند كه اين به عملكرد آن ها بستگي دارد. 

به گفته باك " كار سختي است كه محدوده پرداخت بين افراد مي تواند دو يا حتي 10 برابر بيشتر از شخص ديگري باشد" ،"اما اين بسيار سخت تر كه ببينيد افراد با بيشترين استعداد از آن خارج مي شوند، اين باعث مي شود شما فكر كنيد كه شركت در حال پرداخت ناعادلانه است: درحالي كه بهترين افراد در آن مراتب بيشتر از متوسط هستند، و پرداخت هاي كه در ان براي هر كس انجام ميشود يكسان است."

 

بيش از يك چهارم كاربران گوگل از راه دور با آن ارتباط برقرار مي كنند.

 

تنها 28% از كاركنان گوگل از خانه يا از طريق ارتباط از راه دور كار مي كنند كه ارتباط آنها از طريق  wi-fiدر همه زمان ميسر است. همچنين برخي از شركت هاي بزرگ  مثل: آمازون، Netflix  واپل نيز از طريق اين تكنولوژي كار مي كنند.

 يكي از كارمنداني كه در دفتر مركزي گوگل كار مي كند مي نويسد:"اين شركت انعطاف پذير است، شما  رئيس خرد نداريد و مي توانيد تا حدودي در انعطاف پذيري كاركمك كنيد اما  اشتباه نكنيد شما مقدار زيادي كار مي كنيد اما لازم نيست كه براي تمام كار خود را به ميز كار  زنجير كنيد. "

 

برخي از كاركنان مي گويند كه كار آنها كم استرس است. 

 

 در حالي كه 12 درصد از كاركنان كار خود را پراسترس گزارشكرده اند، به نظر مي رسد در مقايسه با شركت هاي ديگر ،اين نمره نسبتا پاييني است كه قابل توجه نيست. 

شايد يكي از عواملي كه به كاهش سطح استرس مي تواند كمك كند كارهاي مانند  ماساژ، كلاس هاي تناسب اندام رايگان ، عضويت در ورزشگاه، و يك برنامه ريزي تعطيلات سخاوتمندانه مي باشد.

يكي از مديران گوگل مي نويسد يكي از عوامل ديگر : ". محيط كاري بدون رقابت كه اجازه مي دهد به اتاقي براي خلاقيت تبديل شود" مي باشد.همه ما ميدونيم كه كار كردن در شركت گوگل امتيازات خاصي داره، اما اينطور كه پيداست اين غول دنياي موتورهاي جستجو با امكاناتي كه در مجموعه دفاترش گردآوري كرده به طور جدي به فكر آسايش كارمندان خودش هست. همونطور كه شما دوستان پرشين استار در تصاوير زير ميبينيد چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان است ... به گزارش عصر ايران، گوگل گذشته از گوگل‌پلكس (ساختمان مركزي) خود كه در كاليفرنياي آمريكاست، شعبه هاي ديگري در لندن، سوئيس، ميلان، پكن، استكهلم و ... دارد كه فضاي داخلي آنها از اين نظر كه كار و استراحت كارمندانش بايد در يك سطح باشد كم و بيش نظير يكديگر است.

منابع:

http://cse.google.co.in/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F

http://cse.google.com.tw/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.co.id/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.ua/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.cz/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.mx/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.au/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.be/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://images.google.be/url?q=https%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.co.th/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F
http://cse.google.com.tr/url?sa=i&url=http%3A%2F%2F11be1.ir%2F

 

يخچال سايد باي سايد بخرم يا يخچال دوقلو ؟

يخچال سايد باي سايد بخرم يا يخچال دوقلو ؟

اگر براي شما نيز سوال شده كه يخچال دوقلو بخرم يا يخچال سايد باي سايد؟ به بررسي معايب و مزاياي يخچال فريزر دوقلو و يخچال سايد را حتما در اين جا بخوانيد.

m4_22e6.jpg

به نقل از مرجع تخصصي دكوراسيون داخلي دكونيوز بسياري از افراد در هنگام خريد يخچال و فريزر در ميان دو دسته كلي يخچال دوقلو و يخچال سايد باي سايد دچار شك و ترديد در هنگام خريد مي شوند يكي از دلايل اين ترديد ميزان ظرفيت و امكاناتي مانند آبريز و يخ ساز اتوماتيك است از همين رو در اين قسمت ما سعي داريم با بررسي انواع يخچال فريزر دوقلو و يخچال فريزر سايد باي سايد همراه شما باشيم تا بتوانيد با دانستن مزيت و معايب هر دو دسته به طور دقيق تر بتوانيد انتخابي آسان تر را انجام دهيد، پيش از آنكه به بررسي جزئي اين دو دسته از محصول بپردازيم لازم است به دو نكته در همين ابتدا اشاره كنيم چراكه اين دو نكته همواره جزو مواردي است كه سوال در ذهن افراد به وجود مي آورد، به ياد داشته باشيد كه عمق يخچال سايد باي سايد معمولا بين 70 تا 90 سانتيمتر مي باشد كه قطعا از سطح كابينت شما بيرون مي زند اما بيشتر انواع يخچال دوقلو داراي عمق 60 سانتيمتر مي باشند كه هم سطح با عمق كابينت شما قرار مي گيرد، از همين رو بسياري از افراد به دنبال مدل هايي از يخچال فريزر هستند كه هم سطح با كابينت در آشپزخانه قرار بگيرند از اين رو تمايل بيشتري به انتخاب انواع يخچال دوقلو دارند به زبان ساده تر بگوييم اگر شما يخچال سايد باي سايد را براي منزل خود انتخاب كنيد بنا به فوت انتخابي‌ و اندازه‌ اي كه انتخاب كرده ‌ايد از كابينت شما بيرون مي ‌زند اما عمدتاً يك يخچال فريزر دوقلو هم سطح با كابينت شما قرار مي گيرد چراكه همان طور كه گفتيم داراي عمقي همسان با كابينت يعني 60 سانتيمتر مي‌ باشد اما بايد به اين نكته نيز توجه داشته باشيم كه عرض يخچال هاي دوقلو 120 سانتيمتر است اما سايد داراي عرضي بين 90 تا نهايت 95 سانتيمتر مي باشد.

الزاماً يخچال سايد باي سايد كوچك تر از يخچال دوقلو نيست!

بسياري از افراد تصور مي كنند كه يخچال دوقلو فضا و گنجايش بيشتري را به نسبت يخچال هاي سايد باي سايد به آنها مي‌ دهد اما لازم است به اين نكته اشاره كنيم كه در بسياري از مدل ها با مقايسه ظرفيت آنها ممكن از لحاظ گنجايش داخلي با يكديگر برابري ‌كنند يا برعكس ذهن بسياري از افراد مدل هاي بزرگ يخچال سايد باي سايد ظرفيتي بيشتر از يخچال فريزر دوقلو داشته باشند، لازم است مجدد در اينجا ياد آوري كنيم كه عمق سايد باي سايد بيشتر از يخچال دوقلو است، اگر خانواده پرجمعتي هستيد و ظرفيت آن براي شما از اهميت بسياري برخوردار است بايد توجه داشته باشيد كه مبناي اندازه گيري يخچال و فريزر بر اساس ليتر مي باشد نه فوت چراكه ليتر مي تواند فضاي قابل استفاده در يخچال فريزر را به شما نشان مي دهد اما متاسفانه در كشور ما بسياري از مردم فوت را معيار اندازه گيري يخچال مي دانند اگر نگاهي به كاتالوگ و مشخصات اين دسته از محصولات بيندازيد، مي بينيد كه همه جا گنجايش و ظرفيت بر اساس ليتر ذكر شده است و اين همان علتي است كه شما يك مدل را در فوت هاي متفاوت مي شنويد لذا به صورت خلاصه به شما بگوييم حتماً براي مقايسه بزرگي و ميزان گنجايش يخچال فريزر دوقلو و يا يخچال سايد باي سايد ميزان ليتر آنها را مورد مقايسه قرار دهيد.

 

معرفي يخچال فريزر دوقلو

يخچال دوقلو در بسياري از كشورها به عنوان زيرمجموعه ‌اي از انواع يخچال سايد باي سايد به شمار مي ‌رود با اين تفاوت كه در انواع يخچال دوقلو شما مي توانيد يخچال و فريزر را به صورت مجزا در مكان هاي متفاوت آشپزخانه تان قرار دهيد و هم سطح كابيت قرار گيرد، همانطور كه گفتيم از لحاظ گنجايش و فضاي داخلي يخچال فريزر دوقلو مي تواند ميزان برابري با يخچال سايد در اختيار شما بگذارد از ديگر مواردي كه خالي از لطف نيست بدان اشاره كنيم اين است كه انواع يخچال سايد باي سايد عمدتاً داراي آب ريز و يخ ساز تمام اتوماتيك هستند كه اگر اين امكان براي شما اهميت دارد در مدل‌هاي جديد يخچال دوقلو نيز شما مي‌توانيد مدل‌هايي را ببينيد كه اين دو آيتم يعني ابريز و يخ ساز دارا باشند، مي‌دانيم كه تاكنون نتوانسته ايد بين دوراهي انتخاب و خريد يخچال دوقلو و يخچال سايد باي سايد يك كدام از آنها را انتخاب كنيد پس با ما با بررسي ادامه مزه همراه باشيد تا بتوانيد تصميم قطعي خود را بگيريد.

مزاياي يخچال دوقلو:

در اختيار داشتن فضاي مجزاي يخچال و فريزر: اگر شما از دسته بانوان اي هستيد كه تمايل داريد به اينكه دو فضاي كاملاً مجزا براي يخچال و فريزر تان در اختيار داشته باشيد قطعاً خريد يخچال دوقلو مي تواند گزينه اي مناسب براي شما باشد، گنجايش بيشتر در برخي مدل ها به نسبت يخچال سايد باي سايد: درست است كه در بسياري از مدل ها ممكن است شما گنجايش بيشتري در مدل هاي يخچال دوقلو در اختيار داشته باشيد اما همان‌ طور كه گفتيم اين مورد امري قطعي در ميان برندهاي مختلف نيست براي همين نيز حتما ظرفيت يخچال و فريزر را بر اساس ليتر با هم مقايسه كنيد تا دچار اشتباه نشويد، قابليت چيدمان متفاوت: امكان قراردادن جدا يخچال و فريزر در انواع يخچال فريزر دوقلو مي تواند از مزيت‌هاي اين دسته از كالاها به شمار برود و اگر شما عزيزان داراي آشپزخانه اي هستيد كه مي خواهيد در دو فضاي مختلف يخچال يا فريزر خود را قرار دهيد از اين دسته از محصول مي‌ تواند اولويت شما در انتخابتان باشد، عمق مناسب: همانطور كه اشاره كرديم عمق بسياري از مدلهاي يخچال دوقلو 60 سانتيمتر و معادل عمق كابينت مي باشد لذا در هنگام قرار دادن انواع يخچال فريزر دوقلو در داخل كابينت آشپزخانه خود شما شاهد بيرون زدگي اين دستگاه نمي باشيد و اين امر كاملاً بنا به سليقه شما مي توانند از مزاياي اين دسته از محصولات به شمار رود.

معايب يخچال فريزر دوقلو

درباره معايب يخچال دوقلو بايد به شما بگوييم كه شما در متن هاي مختلف اين مورد به گوشتان مي رسد كه يخچال فريزر هاي دوقلو بسيار بزرگتر از مدلهاي يخچال سايد باي سايد هستند اما همان‌طور كه گفتيم شما در مقايسه ابعادي و گنجايش داخلي مي توانيد به اين نتيجه برسيد كه داشتن ظرفيت بيشتر و يا سطح اشغال جا نمي تواند دليلي بر ظرفيت بيشتر آن باشد، به زبان ساده تر براي شما توضيح داديم انواع يخچال دوقلو داراي عمق كمتر و ارتفاع بيشتري هستند و در يك ديد ممكن است اين حس را به شما بدهد كه نسبت به يخچال سايد باي سايد فضاي داخلي بيشتري را در اختيار شما مي گذارد اما در حقيقت پس از مقايسه مي بينيد كه همچين ادعايي حقيقت ندارد و اگر شما در فضاي آشپزخانه تان، فضاي كافي براي قرار دادن يخچال و فريزر دوقلو نداريد مي تواند بزرگ بودن آن از لحاظ ابعادي در دسته معايب اين يخچال به شمار ببريد و اين امر تنها به جاي شما در محل آشپزخانه تان بستگي دارد.

يكي ديگر از مواردي كه افراد به عنوان معايب يخچال دوقلو نام مي ‌برند وجود آبريز و يخ ساز در يخچال سايد باي سايد در مقايسه با مدل هاي يخچال فريزر دوقلو مي باشد، اما لازم است به اين نكته اشاره كنيم همان طور كه در بالا نيز اشاره كرديم برخي از مدل هاي يخچال دوقلو در برندهاي مختلف اين دو آپشن را نيز در تنوع مدل هاي يخچال و فريزر دوقلو مي توانند در اختيار شما قرار دهند، تا اينجا متوجه شده ايد كه وقتي مي خواهيم به معايب و مزاياي يخچال دوقلو و يخچال سايد باي سايد اشاره كنيم نمي توان اين موارد را جزو معايب و يا مزاياي آنها دانست چراكه دو مدل كاملا متفاوت با خصوصيات خودشان هستند كه بنا بر سليقه و شرايط ما مي تواند جزو معايب و سليقه ما قرار گيرد و نكته اخر اينكه در طراحي كابينت هاي امروز به صورت پيش فرض فضا براي قرارگيري يخچال سايد باي سايد در نظر گرفته شده است.

 

معرفي يخچال سايد باي سايد

همانطور كه مي ‌دانيد انواع يخچال سايد باي سايد به صورت يك يخچال و فريزر در كنار هم طراحي شده ‌اند كه اگر شما در دسته افرادي هستيد كه مي خواهيد در فضاي جمع و جور تر دستگاه خود را قرار دهيد و فضاي بزرگي داشته باشيد مي توانيد يكي از مدلهاي يخچال فريزر سايد باي سايد را براي خود انتخاب كنيد اما بازهم تاكيد مي ‌كنيم كه اگر مي‌خواهيد گنجايش و بزرگ تر بودن يخچال دوقلو و يخچال سايد را با هم مقايسه كنيد با نگاهي به ظاهر آنها تصميم نگيريد و با بررسي گنجايش آنها بر اساس ليتر فضاي داخل آنها را مورد بررسي قرار دهيد اما پيش از هر چيز لازم است به اين نكته مهم اشاره كنيم.

از مزيت يخچال سايد باي سايد به نسبت يخچال فريزر دوقلو مي ‌توان عموماً به تنوع بيشترشان در برندهاي متفاوت اشاره كرد اين مدل از انواع يخچال سايد به صورت دو درب معمولاً با پيشرفته ‌ترين تكنولوژي‌ هاي روز دنيا ساخته شده ‌اند اما امروزه مي توانيد اين دسته از محصولات را به صورت سه يا چهار درب نيز مشاهده فرماييد كه هر كدام از آنها مي تواند دسترسي راحتي به مكان هاي متفاوت يخچال تان را براي شما مهيا سازد. معمولاً شما در انواع يخچال سايد باي سايد مدل هاي بيشتري نسبت به يخچال دوقلو مي توانيد آبريز و يخ ساز اتوماتيك را مشاهده كنيد پس اگر بخواهيم خيلي عاميانه بگوييم اين مورد يكي از ويژگي‌هاي مدل انتخابي شماست و قطعاً به عنوان يك مزيت و برتري به شمار نمي‌ رود چراكه شما به آساني مي توانيد در مدل ها و تنوع انواع يخچال دوقلو نيز اين قابليت را به همراه داشته باشيد.

منبع: deconews.ir