پنجره عقبي

پنجره عقبي

kqt_k2.jpg

پنجره پشتي يا پنجره عقبي (به انگليسي: Rear Window) فيلمي سينمايي در ژانر معمايي و دلهره‌آور به كارگرداني آلفرد هيچكاك محصول سال ???? است. اين فيلم در ايران بر اساس ترجمه‌ي عنوان فرانسوي فيلم با نام پنجره رو به حياط نمايش داده شد. بسياري از منتقدان اين فيلم را از بهترين فيلم‌هاي هيچكاك و بهترين فيلم‌هاي دلهره‌آور تاريخ سينما مي‌دانند.

پنجره پشتي در سايت بانك اينترنتي اطلاعات فيلم‌ها از سرگيجه، ديگر فيلم مشهور هيچكاك يك نمره بالاتر دارد و با اين كه امتيازش با فيلم رواني مساوي است، در فهرست ??? فيلم برتر تاريخ سينما از رواني هم برتر است و در اين سايت به عنوان برترين فيلم آلفرد هيچكاك شناخته مي‌شود.

داستان فيلم :

تمامي نماهاي اين فيلم از درون يك اتاق گرفته شده كه پنجره‌اي رو به چند آپارتمان دارد. يك عكاس خبري (جيمز استوارت) كه با پاي شكسته مجبور است در يك صندلي چرخدار باقي بماند از روي بيكاري به تماشاي حركات همسايه‌هاي آن طرف حياط آپارتماني كه در گيتيچويلج دارد مشغول مي‌شود. مشاهداتش باعث مي‌شود كه به يكي از همسايه‌ها (ريموند بر) شك ببرد، اين مرد همسرش را كشته‌  است، ولي عكاس نمي‌تواند از اين بابت دوست دختر خود (گريس كلي) و دوست كارآگاهش وندل كوري را قانع كند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.