جستجوي عبارات در اينترنت با استفاده از بينگ در نوت‌پد

جستجوي عبارات در اينترنت با استفاده از بينگ در نوت‌پد

  • جستجوي عبارات در اينترنت با استفاده از بينگ در نوت‌پد

    نوت‌پد يكي از پر‌استفاده‌ترين برنامه‌هاي موجود در سيستم عاملهاي ويندوز است. معمولاً از اين برنامه براي يادداشت سريع جزئيات چيزي مثل شماره تماس، آدرس و يا چيزهاي ديگر استفاده مي‌شود.

    با اينكه در دو دهه گذشته سيستم عامل‌هاي ويندوز پيشرفت بسيار زيادي كرده‌اند ولي تا به حال برنامه‌ نوت‌پد اصلاً تغييري نكرده است. در دو دهه گذشته رابط كاربري و ظاهري اين برنامه اصلاً فرقي نكرده است. از نظر كارايي هم نوع عملكرد آن هيچ فرق با گذشته نكرده است.

    اما اين بار مثل اينكه مايكروسافت مي‌خواهد تغييراتي در نوت‌پد بوجود بياورد و با اضافه كردن قابليت‌هايي آن را بهتر از گذشته كند.

    با ارائه آپديت Redstone 5 براي ويندوز ۱۰، نوت‌پد يك تغيير جديد خواهد كرد. شما مي‌توانيد در نوت پد بر روي يك كلمه راست كليك كنيد و با استفاده از موتور جستجوگر بينگ، آن عبارت را در اينترنت جستجو كنيد. به عبارت ديگر با راست كليك كردن بر روي يك كلمه و انتخاب گزينه Search with Bing، شما مي‌توانيد به جستجو و پيدا كردن اطلاعات درباره آن كلمه در اينترنت بپردازيد. كاربراني كه علاقه به استفاده از كليدهاي ميانبر دارند مي‌توانند آن كلمه يا جلمه را انتخاب كنند و از كليدهاي ميانبر Ctrl + B در داخل نوت‌پد استفاده كنند تا آن عبارت در اينترنت جستجو شود.

    جستجوي عبارات در اينترنت با استفاده از بينگ در نوت‌پد

    اين قابليت براي مثال هنگامي مفيد است كه شما معني يك كلمه را نمي‌دانيد يا يك كلمه را اشتباهي تايپ‌ كرده‌ايد و مي‌خواهيد معني آن كلمه يا طرز درست نوشتن آن كلمه را پيدا كنيد. در اينصورت بدون نياز به باز كردن مرورگر و تايپ آن كلمه مي‌توانيد آن كلمه را يك راست از داخل نوت‌پد سرچ كنيد.

    دقت داشته باشيد كه براي اين كار بايد اول تمام كلمه را انتخاب كرده باشيد و بعد بر روي كلمه راست كليك كنيد و گزينه جستجو با بينگ را كليك كنيد. چون گزينه جستجو با بينگ حتي اگر كلمه‌اي انتخاب نشده باشد هم نمايش داده مي‌شود.

    اگر كلمه را انتخاب نكرده باشيد و بر روي كلمه راست كليك كنيد و گزينه جستجو با بينگ را انتخاب كنيد، در اينصورت آن كلمه جستجو نخواهد شد و شما وارد صحفه خانگي بينگ خواهيد و بايد آن كلمه را به صورت دستي تايپ كنيد.

    موتور جستجوي بينگ براي كلمه يا جمله‌اي كه انتخاب كرده‌ايد در همان مرورگر پيش‌فرض خودتان باز خواهد شد. حتي اگر شما مرورگرهاي اج يا اينترنت اكسپلورر را نصب كرده باشيد.

    البته در حال حاضر گزينه‌اي براي تغيير موتور جستجوي پيش‌فرض در نوت‌پد وجود ندارد و براي مثال نمي‌توان به جاي بينگ از گوگل يا موتورهاي جستجوگر ديگر استفاده كرد.

    در ضمن آيا مي‌دانستيد كه در ويندوز ۱۰ شما مي‌توانيد قابليت غلط‌گير خودكار كلمات را در نوت‌پد يا هر نرم‌افزار ديگري فعال كنيد.

براي توضيحات بيشتر و دانلود كليك كنيد.

download (1)

 براي ديدن عكسها و توضيحات تكميلي به روي دكمه توضيحات بيشتر كليك كنيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد