کلاکينک (Cloaking) چيست؟

کلاکینک (Cloaking) چیست؟

Cloaking یک تکنیک کلاه سیاه است که به بازدیدکنندگان وب سایت نسخه ای متفاوت از خزنده های موتورهای جستجو را نشان می دهد.

 

هدف از پنهان سازی این است که تا حد امکان متن را در کد منبع موتورهای جستجو قرار دهیم تا به رتبه های بهتر در SERP دست یابیم. اگر یک ربات هنگام خزیدن یک صفحه، پنهان‌کاری را تشخیص دهد، می‌تواند منجر به حذف وب‌سایت از فهرست مربوطه Bing، Google و Co شود.

 

پس زمینه cloaking موتورهای جستجو

 

برخلاف بازدیدکنندگان انسانی یک وب‌سایت، خزنده‌هایی مانند ربات Google فقط می‌توانند تصاویر و فایل‌های دیگر را به میزان محدودی بخوانند. متن منبع مهدی نجاری هنوز به عنوان مبنایی برای تجزیه و تحلیل یک صفحه عمل می کند.

بنابراین برای یک موتور جستجو، یک وب سایت همیشه در ابتدا به عنوان یک سند متنی ارائه می شود. تکنیک پنهان سازی سعی می کند از این ضعف خزنده با استفاده از کد منبع یک وب سایت با محتوای مرتبط سوء استفاده کند.

 با این حال، بازدیدکنندگان انسانی متوجه این غنی‌سازی متن مبدا نمی‌شوند، زیرا عناصر متن در قسمت جلویی نمایش داده نمی‌شوند. در آلمانی، "to cloak" نیز به معنای "پوشش" یا "ماسک" است. در نتیجه، وب مسترهایی که از cloaking استفاده می کنند، محتوای خاصی را از کاربران پنهان می کنند.

 

 

انواع رایج کلاکینگ

 

          تحویل IP

            محتوای نمایش داده شده یک وب سایت به آدرس IP بازدید کننده یا ربات بستگی دارد. وب مستر z را بشناسید. ب. آدرس IP استاندارد یک خزنده، آنها می توانند محتوای بهینه شده ای را ارائه دهند که بازدیدکنندگان انسانی نمی توانند آن را ببینند. موفقیت این تاکتیک کلاه سیاه مبتنی بر این واقعیت است که ربات های موتورهای جستجو همیشه از طریق یک آدرس IP ثابت به سایت دسترسی دارند. با این حال، اکثر ارائه دهندگان امروزه از تغییر آدرس IP استفاده می کنند.

 

          تحویل نام نماینده

            هنگام دسترسی به اینترنت از برنامه هایی استفاده می کنیم که هر کدام نام خود را دارند، نام عامل. به اصطلاح Agent Name Delivery اکنون می تواند برای تجزیه و تحلیل اینکه آیا خزنده یا کاربر انسانی در حال دسترسی به وب سایت است استفاده می شود.

 اگر تشخیص داده شود که عنکبوت است، می توان صفحات متنی ویژه ای را تحویل داد. برای جلوگیری از این تکنیک پنهان سازی، بسیاری از ارائه دهندگان نام عامل ربات های خود را با نام مرورگرهای معمولی، به عنوان مثال، «تبدیل» می کنند. به عنوان مثال Mozilla/5.0.

          

متن سفید در پس زمینه سفید

            سئوکاران کلاه سیاه برای مدت طولانی با متن سفید روی پس زمینه سفید کار کرده اند. این روش هرزنامه محتوا را می‌توان به عنوان پنهان‌کاری نیز نامید، حتی اگر به بازدیدکنندگان و خزنده‌ها نسخه مشابهی نشان داده شود. اما این واقعیت که نوشته‌ها روی پس‌زمینه‌ای با همان رنگ پنهان یا "پوشانده شده" هستند، اصطلاح "پوشش" را در گسترده‌ترین معنای ممکن می‌سازد.

          Cloaking به عنوان یک تکنیک هرزنامه که توسط هکرهای جنایتکار استفاده می شود

            پنهان‌کاری نام عامل یا پنهان‌کاری از طریق تحویل IP (زمانی که IP خزنده‌ها مشخص باشد) توسط هکرهای جنایتکار نیز استفاده می‌شود. آنها کنترل یک وب سایت را در دست می گیرند و کد منبع را تغییر می دهند تا ربات ها نسخه متفاوتی از صفحه را ببینند.

 در این نسخه از صفحه که برای کاربران انسانی قابل مشاهده نیست، هکرها انبوهی از پیوندهای هرزنامه را به پروژه های خود، عمدتاً در زمینه قمار، پورنوگرافی یا وام تعبیه می کنند. هر کسی که متوجه می شود وب سایت خود هک شده است باید فوراً اقدام کند، در غیر این صورت خطر حذف شدن از فهرست موتورهای جستجو را دارد.

 

 

Cloaking – موارد مرزی

 

همیشه لازم نیست از پنهان کاری صرفاً برای دستکاری نتایج موتورهای جستجو استفاده شود. موارد زیادی وجود دارد که به عنوان مثال. ب. ربات گوگل نسخه متفاوتی از یک وب سایت را نسبت به بازدیدکنندگان انسانی می بیند.

 

  • انیمیشن های فلش: بسیاری از وب سایت ها قبلاً با انیمیشن های فلش کار می کردند زیرا باید به بازدیدکنندگان صفحه ای از نظر بصری جذاب نشان داده شود. با این حال، خواندن اطلاعات موجود در فایل های فلش برای ربات های موتورهای جستجو دشوار یا غیرممکن بود. در کد منبع، آنها فقط می‌توانستند ببینند که یک برنامه فلش در حال بارگذاری است، اما نه محتوای آن.
  • متن روی تصاویر: طراحان گرافیک و طراحان وب معمولا چیدمان های بسیار جذابی به خصوص برای بنرها و تصاویر محصولات ارائه می دهند. با این حال، موتورهای جستجو فقط می توانند تصاویر را بر اساس تگ های alt یا برچسب های عنوان و محتوای اطراف تصاویر تجزیه و تحلیل و اختصاص دهند. بنابراین اگر می خواهید محتوا را از عنکبوت های موتورهای جستجو مخفی کنید، می توانید این کار را روی تصاویر انجام دهید. بسیاری از سئوکاران از این تاکتیک استفاده می کنند به عنوان مثال. ب- رد صفحات ماهواره ای خود را پنهان کرده و از نمایه شدن آنها جلوگیری کنند. زیرا با مقایسه آثار وب سایت های مختلف، یک شبکه پیوند می تواند به شما کمک کند. افشا شود.
  • عناصر CSS با "نمایش هیچ": به دلیل ناآگاهی، بسیاری از اپراتورهای وب سایت از تنظیمات پیش فرض CMS خود استفاده می کنند. ممکن است تنظیمات برخی از عناصر CSS آنها را از کاربران cloaking کند. این اغلب در مورد جعبه های محتوای استفاده نشده صدق می کند. محتوا همچنان برای موتورهای جستجو قابل خواندن است، حتی اگر عنصر CSS با ویژگی "نمایش هیچ" علامت گذاری شده باشد.

 

چه چیزی توسط موتورهای جستجو به عنوان هرزنامه cloaking در نظر گرفته نمی شود؟

 

با هدف گذاری جغرافیایی، خروجی محتوا با تعیین مکان کاربر دسترسی کنترل می شود. با این حال، از آنجایی که این معیاری است که راحتی کاربر را افزایش می دهد، به عنوان مثال. به عنوان مثال، اگر به افرادی که در فرانسه زندگی می کنند نسخه فرانسوی زبان یک وب سایت شرکتی ارائه شود، هدف گذاری جغرافیایی از طریق پرس و جو IP به عنوان پنهان کاری دستکاری در نظر گرفته نمی شود.

 همین امر در مورد تحویل عامل کاربر هنگامی که برای نمایش یک وب سایت بهینه شده برای تبلت ها و تلفن های هوشمند به کاربران دارای دستگاه های تلفن همراه استفاده می شود، صدق می کند. همچنین به طور کلی بی ضرر در نظر گرفته می شود اگر عوامل موتور جستجو URL بدون شناسه جلسه ارسال شوند.

 

نکاتی برای وب مسترها و سئوکاران

 

اگر می‌خواهید خطر طبقه‌بندی شدن به‌عنوان هرزنامه‌ها یا فهرست نشدن دیگر توسط Google، Bing و Co به دلیل پنهان‌کاری را رد کنید، باید وب‌سایت‌هایی را ارائه دهید که محتوای یکسانی را هم به کاربران انسانی و هم برای خزنده‌ها ارائه می‌دهند. اگر از تصاویر استفاده می شود، باید استفاده شود

. برچسب های لازم برای توضیحات ارائه شود تا موتورهای جستجو نیز بتوانند این محتوا را از نظر موضوعی مناسب نمایه کنند. اساساً، هر سئو باید اطمینان حاصل کند که تمام امکانات را برای ارائه محتوای بهینه، هدف‌مدار، مرتبط با موضوع و منحصر به فرد به کاربران و ربات‌ها انجام می‌دهد.

 

نکته عملی: برای بررسی اینکه کدام محتوا به عنوان مثال. به عنوان مثال، آنچه ربات گوگل می بیند، سئوکاران و مدیران وب سایت می توانند از ابزار Fetch as by googlebot رایگان در Google Webmaster Tools استفاده کنند. پیش نیاز این یک حساب کاربری معتبر گوگل و ثبت نام سایت مربوطه برای WMT است.

 

https://www.pubpub.org/user/lacy-raley

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=http://kabodseo.ir

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://gitlab.bsc.es/LacyRaley2

https://kwafoo.coe.neu.edu:7788/git/LacyRaley2

https://tcgschool.edu.in/members/lacyraley2/activity/

http://charma.uprm.edu/twiki/bin/view/Main/LacyRaley2

https://lwccareers.lindsey.edu/profiles/2930412-paste-jerin

https://mindvalley.kl.tis.edu.my/user/paste_jerin79

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.