چگونه ماسک عسل بر روي صورت به پوست شما کمک مي کند؟

چگونه ماسک عسل بر روی صورت به پوست شما کمک می کند؟

 

 

عسل ماده شیرین و چسبنده ای است که زنبورها تولید و در کندو ذخیره می کنند.عسل در شکل طبیعی خود از طریق فعالیت آنزیم ها، مواد گیاهی و باکتری های زنده با هم ترکیب می شود تا یک عنصر قدرتمند با صدها کاربرد عملی ایجاد کند.

 

فرآیند منحصر به‌ فردی که عسل را ایجاد می‌کند، آن را به ویژه برای مصارف آرایشی، مانند پاک کردن آکنه، التیام زخم‌ها و صاف کردن رنگ پوست، ارزشمند می‌کند.

 

عسل خام و غیر پاستوریزه دارای بیشترین پتانسیل برای کاربرد موضعی روی پوست است. به خواندن ادامه دهید تا دریابید که چگونه عسل را می توان بر روی پوست صورت قرار داد و به پوست شما چه کمک هایی می کند.

 

فواید استفاده از عسل برای صورت

 

عسل خام سرشار از اجزای مفید برای پوست شما است، به خصوص اگر آکنه یا بیماری های پوستی خود ایمنی مانند اگزما یا پسوریازیس دارید. حتی رشد بیش از حد کاندیدا ممکن است با استفاده از عسل روی پوست شما کنترل شود.

 

عسل خام به تعادل باکتری های روی پوست شما کمک می کند، که آن را به یک محصول عالی برای درمان آکنه تبدیل می کند. عسل گشنیز نهاوند به عنوان یک محصول ضد آکنه مورد مطالعه قرار گرفته است و به طور قابل توجهی موثرتر از سایر محصولات محبوب است.

 

عسل روند بهبود سلول های پوست شما را سرعت می بخشد. اگر لکه‌ها یا شیوع اگزما دارید، عسل غیرپاستوریزه می‌تواند بهبود را تسریع کرده و التهاب را کاهش دهد. عسل مانوکا در التیام سریع زخم ها آنقدر موثر است که اکنون توسط پزشکان در محیط های بالینی استفاده می شود.

 

عسل خام همچنین یک لایه بردار طبیعی است، به این معنی که استفاده از آن روی صورت، پوست های خشک و کدر را از بین می برد و سلول های جدید پوست را در زیر آن آشکار می کند.

 

موارد استفاده از عسل برای صورت

 

استفاده از عسل روی صورت نسبتاً ساده است، اگرچه راه های مختلفی برای انجام آن وجود دارد.

 

عسل برای آکنه صورت، پسوریازیس و اگزما

 

عسل برای درمان بیماری‌های مزمن پوستی را می‌توان با خمیر یا با ماسک صورت که برای چند دقیقه روی پوست نگه می‌دارید مورد استفاده قرار داد.

 

مهم ترین نکته در مورد استفاده از عسل برای درمان این بیماری ها استفاده از عسل غیر پاستوریزه مانند عسل گشنیز نهاوند است.

 

بسیار مهم است که عسلی که استفاده می‌کنید همچنان حاوی باکتری‌های سالم باشد تا موثر واقع شود. این سیستم ایمنی بدن شما را فعال می کند و به بهبود التهاب و قرمزی کمک می کند و همچنین لک ها را التیام می بخشد.

 

یکی از راه‌های استفاده از عسل برای صورتتان این است که آن را با مواد دیگر مخلوط کنید تا یک  ماسک صورت تسکین دهنده ایجاد کنید. قبل از انجام این کار،تست عسل و سایر مواد تشکیل دهنده را انجام دهید تا مطمئن شوید که واکنش آلرژیک ندارید.

 

مخلوطی از عسل خام و دارچین یک ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی قوی است

 

سه قسمت عسل و یک قسمت دارچین تازه آسیاب شده یا خالص (دارچین واقعی) را مخلوط کرده و مخلوط را با استفاده از مایکروویو کمی گرم کنید. روی پوست خود بمالید و بگذارید این ترکیب به مدت 8 تا 10 دقیقه بماند. با آب گرم کاملاً بشویید و پوست خود را خشک کنید. اگر به دارچین حساسیت دارید از آن استفاده نکنید.

 

عسل برای روشن کننده و روشن کننده پوست

 

محققان ارتباط مستقیمی بین استفاده از عسل روی صورت و روشن کردن لکه های تیره یافته اند.

 

 از آنجایی که عسل خاصیت لایه برداری دارد، استفاده از آن بر روی صورت می تواند سلول های مرده پوستی را که پوست شما را کدر می کند، از بین ببرد. این می تواند پوست را روشن تر نشان دهد.

 

پس از شستن صورت با آب و صابون، عسل گشنیز یا انواع دیگری از عسل خام غیر پاستوریزه را روی صورت خود بمالید. در صورت تمایل، عسل را با آب تصفیه شده رقیق کنید تا چسبندگی کمتری داشته باشد و راحت‌تر حذف شود. قبل از شستشو، عسل را چند دقیقه روی پوست خود بگذارید.

 

عسل برای محو شدن جای زخم

 

عسل به روند بهبودی بدن شما کمک می کند، که ممکن است به محو شدن جای آکنه کمک کند. می توانید از عسل به عنوان یک درمان لکه بر روی جای زخم استفاده کنید، آن را هر روز یا یک روز در میان به عنوان خمیر در محل زخم خود بمالید.

 

همانطور که در بالا توضیح داده شد، اگر از ماسک های صورت عسل به عنوان بخشی از روتین زیبایی خود استفاده کنید، ممکن است نتایج را مشاهده کنید. به خاطر داشته باشید که آنچه ما در مورد توانایی های شفابخش عسل می دانیم محدود است و هنوز در حال توسعه است. یک مطالعه نشان داد که عسل ممکن است برای جای زخم های ناشی از سوختگی و بریدگی های عمیق نیز موثر باشد.

 

عوارض استفاده از عسل روی صورت

بعید است که عسل در اکثر افراد واکنش آلرژیک ایجاد کند. اگر آلرژی شناخته شده ای به موارد زیر دارید، باید از هر یک از این راه حل ها با احتیاط استفاده کنید:

 

  • گرده
  • کرفس
  • زهر زنبور عسل

 

همیشه محصولات جدید را روی ناحیه کوچکی از پوست خود که حداقل قابل مشاهده است آزمایش کنید تا ببینید آیا آلرژی دارید یا خیر.

 

حتما قبل از رفتن به رختخواب عسل را از صورت خود پاک کنید. عسل باقی مانده روی صورت شما می تواند گرد و غبار و سایر مواد زائد را جذب کند که می تواند باعث تشدید جوش های فعال شود.

 

غذای آماده پوست

 

استفاده از عسل خام روی صورت می تواند به عنوان درمانی برای آکنه، جای زخم و پوست های کدر یا خشک به کار گرفته شود.

 

عسل خام گرانتر از سایر انواع عسل است، اما در مقایسه با سایر لوازم آرایشی پوست صورت شما نسبتاً ارزان است.

 

محققان در حال تلاش برای یافتن اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه عسل می‌تواند به روشن‌تر و شفاف‌تر شدن چهره شما کمک کند،هستند. تا زمانی که آلرژی ندارید، دلیلی وجود ندارد که آن را امتحان نکنید.

برای اینکه بیشترین میزان مواد آلی این ماده ی سحر آمیز را دریافت کنید، خرید عسل طبیعی سوغات نهاوند را حتما در برنامه این هفته تان قرار دهید.

 

https://issuu.com/bobbymiller41

https://www.4shared.com/u/Y1vPebb7/BobbyMiller4.html

https://www.designnominees.com/profile/soghatnahavand

https://soghatnahavand.tumblr.com/

https://www.pubpub.org/user/bobby-miller-2

https://www.intensedebate.com/people/BobbyMiller41

https://www.meetup.com/members/356174741/

https://www.atlasobscura.com/users/bobbymiller4

https://edex.adobe.com/community/member/4aaL_VqT5

 

۰ ۰

غذاهای فوق العاده موثر برای درمان کهیر

1-دانه کتان

اگر به خانواده ی گیاهان لیناسه و لینوم، آلرژی ندارید، دانه های کتان میتونن واسه سلامتی تون مفید باشن. Linum usitatissimum، نام گیاه شناسی دانه ی کتان هست و این دانه خیلی مغذی ست.خشکی پوست کودکان

دانه کتان و روغن کتان، یکی از بهترین منابع گیاهی اسیدهای چرب امگا 3 هستن که باعث میشه خیلی برای بدن مفید باشن. دانه های کتان، همچنین برای درمان و جلوگیری از بسیاری از بیماری های رایج از جمله سرطان، یبوست، بیماری های قلبی و درد مفاصل استفاده میشن. درمان کهیر

2- برگ گل آفتابگردان

اگر طعم تلخش واستون مسئله ای نیست، این برگ ها میتونن مواد مغذی داشته باشن که کهیر رو درمان میکنن. برگهای افتابگردان، یکی از بهترین منابع بتاکاروتن هستن، اما اونا همچنین منبع بسیار خوبی از ویتامین سی و ای هستن.

این برگ ها رو میشه در سالاد استفاده کرد یا در چای ریخت. اگر بخاطر طعمش نمی تونید ازش استفاده کنید، مکمل های این گیاه در بسیاری از فروشگاه ها موجود هست. بهترین دکترهای پوست تهران

3- زردچوبه

قرن ها، از زردچوبه، در طب آیورودا و طب چینی، برای درمان بیماری های مختلف استفاده شده. اثبات شده که زردچوبه دارای خواص ضدالتهابی قوی ست، به خاطر همینه که این عضو از خانواده ی زنجبیل برای درمان کهیر استفاده میشه. زردچوبه در غذاهای هندی زیاد استفاده میشه و اما میشه از اون برای طعم دادن به ماهی، گوشت، سبزیجات و ماکارونی استفاده کرد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.